Jag gillar inte att gå på restaurang eftersom det dels är så dyrt och dels för att jag gör minst lika god mat själv till en bråkdel av kostnaden samt att det är ganska roligt att laga det själv. Ett glas vin är dyrare än en hel flaska vin om man köper den själv. Därför föreslår jag nästan aldrig att vi ska gå ut och äta och min fru gör det inte heller för hon vet vad jag tycker.
När vår yngsta son bokstavs-dejtade sin nuvarande flickvän så kom vi på att vi ochså ska göra det, trots vi har varit gifta i 30 år. Jag fick en ganska enkel start, Alla hjärtansdag-dejt på restaurang. Min fru hade bokstaven B och det tog lite tid innan hon kom till skott men det blev lyckat. Vi tog husbilen till Bua (varbergstrakten) , vandrade vid Borrås klyfta, åt Bulle och Baugette.
C är riktigt klurigt på svenska så jag kommer ta till andra språk, men det innefattar Champagne.
Eftersom vi gör detta en gång i månaden så kommer det ta drygt två år att ta oss igenom alfabetet, och då kanske vi (jag) har lärt oss att spendera lite pengar på oss själva.