423. Intervju med Nick Maggiulli | Rikedomstrappan del 4 av 4

Inte säker :sweat_smile: så långt jag läst kan det kanske vara en del kontroversiellt eller punkter som behöver diskuteras

1. Dels introduceras nya koncept som Universal SAFEMax och individuell sådan samt boostad nivå på uttaget till en bra bit över 4% …

2. … men där individuella uttaget anpassas efter börsvärdering och förväntad inflation. Kan nog uppfattas som tajming :sweat_smile:

3. Och med en portfölj som är väldigt annorlunda vs RT. Bergens verkar vara 55% aktier (US, international, mid, small, micro cap), 40% medellånga obligationer (5ish år duration), 5% korta räntor

4. Dessutom återstår väl alltid diskussionen att allt är baserad på Vinlands exceptionalism senaste hundra åren. Så hur ska man tänka i ett svenskt perspektiv

Jag är bara några kapitel in men uppskattar verkligen boken för den är skriven för alla och inte bara matte/statistik nördar. Jag tror alla kan tillgodogöra sig den. Han är rätt ödmjuk och verkar göra ett verkligt försöka att dela med sig vad han klurar på senaste 30 åren i steg för steg.

Så jo jag tror nog att intervju först kan vara bra även för denna för att börja vid ”the horses mouth” :sweat_smile:

8 gillningar