Inte säker så långt jag läst kan det kanske vara en del kontroversiellt eller punkter som behöver diskuteras
-
Dels introduceras nya koncept som Universal SAFEMax och individuell sådan samt boostad nivå på uttaget till en bra bit över 4% …
-
… men där individuella uttaget anpassas efter börsvärdering och förväntad inflation. Kan nog uppfattas som tajming
-
Och med en portfölj som är väldigt annorlunda vs RT. Bergens verkar vara 55% aktier (US, international, mid, small, micro cap), 40% medellånga obligationer (5ish år duration), 5% korta räntor
-
Dessutom återstår väl alltid diskussionen att allt är baserad på Vinlands exceptionalism senaste hundra åren. Så hur ska man tänka i ett svenskt perspektiv
Jag är bara några kapitel in men uppskattar verkligen boken för den är skriven för alla och inte bara matte/statistik nördar. Jag tror alla kan tillgodogöra sig den. Han är rätt ödmjuk och verkar göra ett verkligt försöka att dela med sig vad han klurar på senaste 30 åren i steg för steg.
Så jo jag tror nog att intervju först kan vara bra även för denna för att börja vid ”the horses mouth”