Kanske lite udda fråga, men min partners medborgarskap innebär en del begränsingar när det gäller investeringar, bland annat att man får absolut inte äga någon form av fond. Vi har haft ett hyggligt belopp sittade i bunden placering till lite över 4% men nu tar det slut och räntorna på sparkonton är inte särskilt lockande. I en perfekt värld hade vi slängt in det i räntefonder för att balansera portföljen lite men i avsaknad av det vad finns det för möjligheter? Har funderat på att lägga en andel i preffar och D-aktier men det är ju inte riktigt samma sak så att kasta in allt där känns inte helt sunt. Tankar?
Liknande ämnen du kan gilla
| Ämne | Svar | Visningar | Aktivitet | |
|---|---|---|---|---|
| Mening med räntefonder? | 4 | 503 | 1 Mars 2019 | |
| Räntefond? | 2 | 231 | 8 Oktober 2018 | |
| En (1) räntefond för avkastning, ej broms? | 4 | 532 | 1 Mars 2020 | |
| Räntefonder alternativ? | 1 | 527 | 25 September 2024 | |
| 50% belåningsgrad - Räntefonder eller Aktiefoder | 1 | 321 | 25 December 2024 | |
| Bättre avkastning än sparkonto med räntor? | 6 | 1591 | 26 Maj 2024 | |
| Vad placera de pengar man inte har i fonder? | 3 | 335 | 17 Augusti 2019 |