Balansera hinkar

Hur brukar ni göra för att balansera hinkarna? Jag har ”för mycket” pengar i min mellanrisk. Jag har skruvat upp mitt månadssparande till passiva hinken men gör väl av med för lite pengar. Tänkte att när bufferten var nere på rätt nivå så skulle jag börja slussa över överskottet från mellanrisk in till passiva hinken.

Brukar ni ta det vid ombalanseringar?