Chat GPT Finances?

Har någon lyckats testa ChatGPT Finances? Kanske via VPN eller från USA?

Det känns ju som rena drömmen att kunna koppla finansiella konton och sedan ställa frågor om sin ekonomi, t.ex. utgifter, abonnemang, sparande, investeringar, kommande betalningar och kanske även få överblick på rikedomstrappa etc. Tror ni att vi kommer kunna koppla svenska banker mm? och den stora frågan NÄR kommer det till vår del av världen? :melting_face:

1 gillning

Eller mardrömmen.

11 gillningar

Vad är det du vill uppnå?

Om det är säkraste sättet att öka ditt kapital räcker det med att kolla runt här på communityn.
Om du har en självplågande lust att betala andra pengar utan att det ger dig något så är du fri att testa.

Som jag uppfattar det så ingår det i ens vanliga open ai abonnemang så det är ju antagligen inga extra kostnader. Och det man uppnår är ju överblick på både hög nivå och detalj-nivå.

1 gillning

Går det inte lika bra att kopiera ett kontoutdrag och klistra in i en chat, eller vad missar jag?

1 gillning

Kalla mig gärna gammal, det är jag, men vad skall den göra?

Använder Chatgpt till mycket men med tanke på hur ofta den har fel sp vet jag inte riktigt om steget är moget för att blanda in riktiga pengar.

Jo men då är det ju manuella steg som görs varje månad/dag från pensionsbolag, banker, Lysa etc

..det är ju lite omständigt…

EU:s Open Banking-regleringar var tänkta för just såna här tjänster! Tyvärr gjorde bankerna det skitsvårt att använda API:erna så det är väl bara Tink som orkat integrera mot dem. Men kul om det kommer fler verktyg! Synd att det är ytterligare en spionerande molntjänst bara…

Är det en extra tjänst som existerar i USA eller vad? Har tidigare använt betald Chat GPT, men inte läst något om det.