Jag har sedan länge byggt på mig ett kapital i Nybörjarportföljen, dit sker månatligen en stadig insättning och den lever sitt egna liv, ombalanserar 1-2 gånger per år.
Mitt övriga kapital/buffert har nu nått en sådan nivå att jag skulle känna mig trygg i att kunna placera 100-150k, utan att utsätta mig för någon personlig ekonomisk “kris”.
Då börjar jag rikta mina tankar åt RikaTillsammans-portföljen, och jag undrar då om det är ett smart sätt att sitta på två stolar samtidigt så att säga?
Mvh
Alex
