Dubbla portföljer?

Jag har sedan länge byggt på mig ett kapital i Nybörjarportföljen, dit sker månatligen en stadig insättning och den lever sitt egna liv, ombalanserar 1-2 gånger per år.

Mitt övriga kapital/buffert har nu nått en sådan nivå att jag skulle känna mig trygg i att kunna placera 100-150k, utan att utsätta mig för någon personlig ekonomisk “kris”.

Då börjar jag rikta mina tankar åt RikaTillsammans-portföljen, och jag undrar då om det är ett smart sätt att sitta på två stolar samtidigt så att säga?

Mvh

Alex

Hej Alex!

Kul att det går bra för dig :slight_smile:

Jag ser inga som helst problem med att sitta med flera portföljer. Jag själv 5 olika konton på avanza som jag sköter efter olika krav.

Kör på och lycka till!

Håller helt med Jimmy! Bara köra på med flera som man dessutom kan benchmarka mot varandra!