Långsiktigt sparande

hallå, är 21 år gammal och nyss gjort en fondportfölj som jag lägger in 1500kr i månaden. Tanken är att hålla denna tills pension ungefär.

  • Allianz Europe Equity Growth A EUR 5%
  • AMF Räntefond Lång 10%
  • Invesco Pan European StructEq A EUR Acc 5%
  • Länsförsäkringar Global Indexnära 40%
  • Länsförsäkringar Tillväxtmarknad Indexnära 20%
  • Spiltan Aktiefond Investmentbolag 10%
  • piltan Räntefond Sverige 10%

    Hur tycker ni den ser ut? är det för många? hur kan jag göra den bättre om de behövs?

Tack i förhand

Jag hade själv inte haft så mycket räntor eftersom du är så ung. Jag skulle kört med max 10% räntor.

Hej!

Håller med Jimmie, men skulle säga 100% aktiefonder om det är till pensionen du sparar.

Lycka till med ditt sparande!