hallå, är 21 år gammal och nyss gjort en fondportfölj som jag lägger in 1500kr i månaden. Tanken är att hålla denna tills pension ungefär.
- Allianz Europe Equity Growth A EUR 5%
- AMF Räntefond Lång 10%
- Invesco Pan European StructEq A EUR Acc 5%
- Länsförsäkringar Global Indexnära 40%
- Länsförsäkringar Tillväxtmarknad Indexnära 20%
- Spiltan Aktiefond Investmentbolag 10%
- piltan Räntefond Sverige 10%
Hur tycker ni den ser ut? är det för många? hur kan jag göra den bättre om de behövs?