Ombalansering av den globala barnportföljen

Hej,
Spännande artiklar, mycket användbara ?

Kommer det en ombalansering av den globala barnportföljens innehav i januari, liknande den föregående år? Vill investera lite men vet inte om jag bör avvakta tills ombalanseringen.

Ett stort tack

Daniel

Om du inte redan har pengarna i ett ISK så tycker jag att du ska vänta till efter nyår. Inte för att du behöver vänta på ombalansering. Det är ändå inga transaktionskostnader i portföljens fonder, så på det sättet kan du köpa nu och sedan ombalansera i januari eller när det nu blir. Men för att du betalar en kvartalsskatt mindre och allt du missar är två bankdagar.

Tack Emil, uppskattat