Jadå, jag tyckte det lät rätt. RT ligger ju över och framförallt min tjp på ~700k är bojsänke misstänker jag. Nu har jag ju inte fyllt på någon under två “av mina bästa år” heller. Å andra sidan har jag inte kastat bort dessa år bakom ett skrivbord heller. ![]()
Är det inte samma sak som IPS?
Fyllde i mina siffror. När jag fick svaret var det en annan (lägre) summa för tjänstepensionen? Rätt säker på att jag fyllde i rätt eller är det något jag inte förstår här? Ingen annan som det blivit så för?
Väldigt lite än så länge. Bara 225 svar. Väldigt ålderskorrelerat:
Inkomstpensionen
Premiepensionen
Tjänstepensionen
Du kan fylla i en gång till. Så länge det är inom samma webbläsarsession så är det bara att ändra. ![]()
Ser bra ut än så länge, 227% över Pensionsmyndigheten, 11% över RT-medianen. (29år)
Dröjer väl inte länge innan man är nere på jorden igen![]()
Lol. 300% framför pensionsmyndighetens snitt för min ålder. 22a percentilen för min ålder på rt. Folk har bra pension här, clearly…
Varför är 60-64 så låg jämfört med åldrarna på vardera sida?
Jag killgissar: Statistisk slump beroende på lågt urval?
Fast du har väl en förmånsbestämd tjänstepension och inte en premiebestämd? Det blir lite annorlunda för man kan bara få en uppskattning av kapitalet. De lovar ju viss utbetalningsnivå utan att bry sig om specifikt vad du har för kapital.
Ajdå, trist att ha så mkt inlåst kapital?