Säljer Elektrolux , investera i något annat

Fick erbjudande om att teckna “ nya aktier” elektrolux men har läst lite att företaget inte går så bra.

Jag har nu sålt alla mina aktier ( hoppas jag) och vill ha tips på vad jag kan investera ca 17000 kr. Har såklart ett ISK konto så ge mig era bästa tips tack. Alla tips och idéer är välkomna :slightly_smiling_face:

Hej

Är dessa 17k det enda du har eller har du redan en portfölj?

Vad man ska investera i brukar styras av vad man sparar till, när pengarna behövs, vad man redan har för portfölj, vilken risk du vill ta etc.

Tänk dig få frågan “vad ska jag dricka nästa gång jag ska gå på restaurang?”

1 gillning

Hej , jag har en hel del aktier, fonder och kontanta medel. En mix av allt. Ska snart använda 700 tkr till att lägga in i en lgh. Då kanske 17000 kr låter lite att investera men “alla bäckar små”

Hur mycket har du i buffert utöver dessa 700tkr till lägenheten? Köpa nytt boende är ofta förknippat med extra kostnader utöver det normala.

Bra att du säljer enskilda aktier i alla fall, det är mycket risk i enskilda aktier.

Om du har en tillräcklig buffert utöver de som ska gå till lägenheten och du har långsiktigt tänk med investeringen är en bred och billig global aktieindexfond aldrig fel. Typ Plus global index eller DNB global indeks.