Hej! Jag behöver råd kring jobb till hösten. Jag har ett sommarjobb med bra lön där jag trivs riktigt bra. Jag fortsätter supergärna där, men jag får veta om eventuell förlängning först någon gång mellan vecka 30 och 33.
Idag fick jag ett nytt jobberbjudande hos en annan arbetsgivare. Det är en avlönad praktikplats i höst fram till årsskiftet, om jag minns rätt med eventuell chans till förlängning. De vill ha svar så snart som möjligt och skickade ett kontrakt att signera direkt efter intervjun. Det gick väldigt snabbt och jag hade förväntat mig ett vanligt erbjudande att ta ställning till först, så det känns lite jobbigt att eventuellt dra sig ur.
Praktiken innebär lägre lön, längre arbetstider och inga OB-timmar, plus att jag inte vet hur jag kommer trivas. Men det är ett superintressant jobb med riktigt intressanta arbetsuppgifter, och en annan del av mig är superexalterad på samma gång! Den enda oron är att uppgifterna kanske är lite väl lika mina studier som jag varit sjukskriven och tagit uppehåll från.
Vad tror ni blir bäst? Tacka ja till det nya jobbet och hoppas på förlängning efter årsskiftet, eller tacka nej och hoppas på förlängning hos min nuvarande arbetsgivare?