Månadssparande: 8000:-
Total Årlig Avgift: 0,20%
Portföljfördelning
40% Globalfonder (Inklusive Spiltans globalfond)
40% Sverigefonder (Stora & småbolag)
10% Asien-fond (Istället för tillväxtmarknad)
10% USA-fond (Lite mer aggressiv än Globalfonderna)
Fonder
- 20% Länsförsäkringar Global Indexnära
- 10% SPP Aktiefond Global
- 10% Spiltan Globalfond Investmentbolag
- 20% Spiltan Aktiefond Investmentbolag
- 10% Nordnet Superfonden Sverige
- 10% XACT Svenska Småbolag (Nordnet kommer att få in denna ETF till månadsspar i höst)
- 10% Swedbank Robur Access Asien
- 10% SPP Aktiefond USA
100% mot aktier då jag har likvider var månad på 10-20% av portföljkapitalet. Ur ett riskperspektiv så anser jag själv att denna portfölj är väldigt aggressiv. Mestadels USA & Sverige.
- Min fråga är hur ni med mer erfarenhet av börs anser om denna fondportfölj?
Tack på förhand!
