Globala barnportföljen - nybörjare

Hej Jan,Jag vill bara börja med att säga att din Podd har hjälpt mig att komma igång och att investera. Tack! Jag har sett/lyssnat på ett 30-tal avsnitt. Jag har valt att sätta in 100000 kr på ett ISK-konto. Vilket är 1/4 av vad jag har på mitt sparkonto. Jag har även en bostadsrätt med 35% belåningsgrad. Vilket egentligen är lägre om man räknar på vad jag skulle få för bostadsrätten idag.Jag har valt att spara enligt globala barnportföljen. Dessa fonder har jag valt: Länsförsäkringar Global Indexnära, 35000 kr, Spiltan Aktiefond Investmentbolag 10000 kr, Swedbank Robur Acess Asien 20000 kr, Avanza Zero 20000 kr, Spiltan Räntefond Sverige 5000 kr och AMF Räntefond Lång 10000 kr. Vilket ger 85% Fonder och 15% Räntor. Jag har en sparhorisont på 10 år på detta kapitalet. Jag har även ett månadssparande på 200 kr till varje del. Totalt 1200 kr. Jag kan spara 15000 kr i månaden så jag kanske höjer månadssparandet senare. Jag har även funderat på att investera i AMF Aktiefond Småbolag. Den har jag i min ITP.Vad tycker du om detta resonemanget?