SBP Nordic i konkurs

Vad händer efter konkursen någon som vet?

Tyvärr, känner inte till dem. Men det borde finnas en konkursförvaltare som du isf borde kunna kontakta. Beklagar.

PS: välkommen till forumet.

Det beror på om dina lån hanterades av SBP Nordic eller Intertrust. Jag tror att de flesta avtal hanteras via Intertrust. Du behöver själv vända dig dit om du har lån som har förfallit och begära att de driver ärendet vidare (det behövs minst 50% av långivarna har jag för mig). Har de inte förfallit så ska räntorna komma till dig (om jag har förstått det rätt). Det kom ett mejl i förra veckan. Du ombeds även svara på en enkät för att kunna lämna ut din info till annan långivare om de hittar någon som kan tänka sig att samordna/driva ärendet mot låntagaren.

Du kan läsa mer här: SBP Nordiska i konkurs - information till långivarna | SBP Nordic

Du anmäler dig till samordningen men andra långivare här: Åtgärd krävs: samordning i lån (mailchi.mp)

3 gillningar

Tacksam för information!
Mvh Roger

Hur har det gått för er andra som hade pengar utlåtande via plattformen SBP Nordic?

När kan ev förlust ses som definitiv och på så sätt kunna ge ev återbetalning som kreditförlust via deklarationen?