Ja, så är det tydligen dags igen.
Tessins lån nr #21141-2 NH Nordic Oy är på väg mot konkurs. Ansökan är inlämnad!
Först och främst vill jag ha kontakt med andra långivare för att diskutera fortsättningen. Tessin lämnar inte ut några uppgifter om långivarna.
Har tagit del av tidigare trådar om Tessin och konkade projekt och tycker att vi borde ha på fötter. Men eftersom informationen är minst sagt knapphändig så är det ju rätt osäkert just nu.
Som sagt : Någon annan som sitter i samma sits?
Jan
Har en hel del inv i Tessin projekt…och en del projekt har senare lagts utbetalning,
Har inte inv i ovan dock.
Tyvärr har jag också investerat i lånet till NH Nordic Oy. Det vore intressant att få en uppdatering om läget och chanserna att få tillbaka något.
Anders!
Försökte under hela hösten få kontakt med långivare via Tessin eftersom jag såg vart det barkade. Så gick det som det gick! och utan att Tessin lyfte ett finger!
Hur som helst:
Konkursförvaltare är Lassi Nyyssonen. Skicka din mejladress till 3skoglund@gmail.com så skall du få kontaktuppgifter.
Dom håller just nu på med att ställa samman vilka investerare som har krav på konkursboet. Har ingen aning om hur Tessin agerar, så jag försöker ha direkt kontakt med konkursförvaltaren.
Bottenpant borde säkerställa återbetalning, men det går säkert att runda det på något sätt. Får börja med att hålla tummarna… och fingrarna borta från Tessin i fortsättningen!
Skriv gärna en rad i tråden om du hör något.
Det låter inte så bra det som kommunicerats, att köpare har tillträtt och bestrider pantsättningens giltighet. Det känns som att det kan ta tid och bli dyrt för alla parter.
Hej!
Nej, det ser inte så bra ut.
Info från Tessin är som vanligt allt annat än klargörande.
Om inte konkursboet kan betala sina skulder så borde man kunna ifrågasätta om Tessin har gjort vad dom ska för att minimera skadan.
Har dom inte det så kan det ju vara ett sätt att kräva kompensation, men då måste vi nog vara rätt många.
Hur som helst så får du gärna skicka mig din mejladress så får vi se om fler dyker upp under hands.
mvh
Jan
3skoglund@gmail.com
Krukan!
Åter efter semester.
Har kontakt med två andra långivare, men vi behöver vara fler om vi ska nå någon vart!
Skicka mig din mejladress så håller jag dig uppdaterad.
Tycker inte tråden är rätt forum för diskussionerna.
Mvh
Jan
Hej
Har en fråga till Er all som har investerat i Tessin projekt:
Fick följande mail/meddelnde…men har aldrig fått något sådant förrut.
Kan ni hjälpa mig att förstå…vad är det de vill att vi Långivare skall göra?
Jag har signat upp för 22163-5 projektet nedan. ![]()
Lån 22163-2 om 40 000 000 kronor och lån 22163-3 om 14 500 000 till Ella Park Properties AB har sagts upp per 25 november 2024 på grund av att låntagaren brutit mot låneavtalet.
För det fall långivarna i lån 22163-5 också önskar säga upp sitt lån ber Låneagenten er att inkomma med begäran till info@tessinservices.se. Röster motsvarande minst 10% av lånebeloppet behöver inkomma med begäran om uppsägning för att låneagenten ska skicka ut ett skriftligt förfarande.
Vänliga hälsningar
Tessin Services AB
Hej, Tessin behöver ha 10% av kapitalet som röstar för att säga upp lånet. OBS. Bygget har stått still och är övergivet sedan ett år och detta har Tessin vetat men inte gjort något för att säkra panten som så klart har degenerat under tiden. Jag föreslår att alla som har lån i Ella Park lämnar in en polisanmälan. Misstanke investeringsbedrägeri.
Christer Thörn, Perstorp
Hej. Om ni vill vara med på en mailtråd med andra missnöjda långivare kan ni maila mig christer@thoern.com så skall ni också få en inbjudan till en mapp med dokuemt från de olika defaultlånen
Vill du vara med på en mailkonversation och få tillgpng till en mapp där vi sparar all dokumentation åtkomligt för alla kan du väl skicka ett mail christer@thoern.com
Jag är också investerare där, tyvärr
JPS Rådgivning håller just nu på att samla ihop långivare för en grupptalan mot Tessin. SE: https://jpsradgivning.se/ och om grupptalan: Ersättning för lån via Tessin - Grupptalan | JPS Rådgivning - Grupptalan och finansiell konsumenträtt
Jag har tröäffat personerna bakom och det verkar vara serriösa killar.
Har ni frågor eller vill ansluta er kan ni kontakta JPS rådgivning 010-660 09 08 eller grupp@jpsradgivning.se
Hälsn Christer T