Tessin - Grupptalan

Jag gissar att det finns fler på forumet med erfarenhet och har lån som förfallit utan betalning och med lågt intresse och aktivitet från Tessin.

Nu ser det ut som att JPS Rådgivning förbereder och söker fler långivare för en grupptalan.
Artikel i Privata Affärer
Artikel i Pensionsnyheterna

Och här finns JPS Rådgivning där det finns information på första sidan

Hur fungerar det med grupptalan egentligen?
Är det någon som anslut sig?

1 gillning

Det har varit lite trådar om Tessin sedan tidigare på forumet ja.

Ping @Caitiff @Kallen @BERA @christer3 @Jose_Gbg @Erfan_Oliaee @Ramin_Malek @Alex67 @Dew @Ludden @jonas300 @DuPontus @Johan2 @krukan mm som kan vara intresserade utifrån tidigare trådar på ämnet.

Det kanske vore intressant. Personligen har jag 2-3 Tessinlån som ser deppiga ut.

Det jag var med o skrev i för nåt är sen betalades inkl dröjsmålsränta. Så där skötte dom sig och allt reddes ut.

3 gillningar

Samma här!

2 gillningar

5 Projekt som skulle betalas /avslutats 2024, men inget betalt ännu dvs varke min summan + räntan.

Får enbart mail om röstning, och även om jag röstar Nej, så erkar det alltid vara röstat Ja-
Man har helt enkelt ingen insyn! sen får man inte en bra förklaring - verkar vara som om man måste jobba inom detta område för att förstå vad de skriver…mycket advokat snack

Hade jag vetat det jag vet nu så skulle jag inte placerat en del utav min investeringar (spridit)…vet inte när vi kommer att få tillbaka dessa pengar

Sen vet jag inte varför man gör en Grupp talan och att vi skall betala advokaterna…jag fördrar att de vinner förts sen kan de få x%….när de vinner åt oss…
Annars känns det dubbelt så surt att lägga ut mer pengar ang Tessin…