Tessin lån 22163 Ella Park Täby

Nu är det gags igen. Det kom en uppmaning att svara på en omröstning. Noterade att lån 22163-1 som har ett inomläge på 40 miljoner har flyttats bakpi till 22163-3. Detta stämmer inte. Jag har kollat på lantmäteriet och mot de utdrag Tessin skickade ut, Man har helt fräckt lagt beslag på lån 1 säkerheter och bytt ut dom mot pantbrev med sämre inomläge.

Hela förslaget är huvudlöst och vi får ingen som helst information om det bolag so vill köpa projektet för en spottstyver (kompis till Tessin?) som vanligt.

Kolla -www,thoern.com TESSIN com ni vill veta mer om Tessin.

Jag gillar att investera i P2P men undviker Tessin som pesten.

Har nu kunnat konstatera att det företaag som vill köpa projektet har 16 000 på banken den 31 dec. 2024. Moderbolaget har samma usla ekonomi. Biolaget har ingen revisor vilket inte bådar gpott.

Fråga återstår som Tessin inte svarat på-

Hur skall kölparen finansiera köpet?? OCH det fortsatta bygget??

Enligt information jag fått från annat håll tänker Tessin ge köparen tillträde direkt med 6 månader att betala de 40,5 miljoner men erbjuder. Nu har tessin BOLAGET GÅTT I KONKURS SÅ JAG HAR INFORMERAT KONKUTRSFÖRVALTAREN.

Jag har också informerat konkursförvaltaren att säkerheterna för lån 22163-1 har tagits bort ioch ersatts med andra pantbrev med mycket sämre inomläge. VARFÖR? HUR? MED VILKEN RÄTT?

Om någon har lån 22163-1 var uppmärksamma på detta!!

Är det inte exakt det som detta villkoret betyder?

Under Lånets löptid kan Pantbreven komma att frisläppas och ersättas av nya pantbrev som efterställs ett eller flera av Låntagarens kommande lån via Tessin.