Skuldsaneringshjälpen - digitalt stödverktyg för skuldsanering – tar gärna emot ärlig feedback

Hej!

Jag håller på att bygga en ny tjänst som heter Skuldsaneringshjälpen:
https://skuldsaneringshjalpen.se

Tanken är att hjälpa privatpersoner som funderar på skuldsanering att få bättre struktur på sina uppgifter innan de själva ansöker hos Kronofogden.

Det är viktigt att säga direkt:

• Tjänsten är inte Kronofogden

• Det är inte juridisk rådgivning

• Den skickar inte in ansökan åt användaren

• Den ger ingen garanti om skuldsanering

• Kommunal budget- och skuldrådgivning är fortfarande ett kostnadsfritt alternativ

Det jag försöker bygga är snarare ett digitalt stödverktyg som hjälper användaren att samla och strukturera information om skulder, inkomster, utgifter, boende, familjesituation, tillgångar och tidigare försök att lösa skuldsituationen.

Jag skulle verkligen uppskatta ärlig feedback från er här, framför allt kring:

• Känns det tydligt vad tjänsten gör och inte gör?

• Finns det något i texten som kan uppfattas som vilseledande?

• Känns priset och erbjudandet rimligt presenterat?

• Saknas någon viktig information ur ett konsument-/etikperspektiv?

• Skulle ni lita på en sådan här tjänst, eller är det något som skaver?

• Finns det formuleringar som borde tonas ned eller förtydligas?

Jag vill bygga detta så transparent och ansvarsfullt som möjligt, eftersom målgruppen ofta befinner sig i en väldigt utsatt ekonomisk situation.

Tjänsten kostar i dagsläget 499 kr för det fulla skuldsaneringspaketet, men startsidan/testet är kostnadsfritt. Jag är inte ute efter att göra reklam här, utan vill främst få feedback på tydlighet, förtroende, etik och användarupplevelse.

Om det är okej enligt forumets regler kan jag också ordna några fria testkonton eller en rabattkod för personer som vill testa ordentligt och ge konkret feedback.

Tack på förhand!

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Jag har byggt något, ge mig feedback och använd det gärna själv