Swedbank Robur Technology, alternativ?

Nu känns det som att min tråd blir kapad av massa andra frågor ;D kan vi inte ha flera olika trådar om alla olika saker så blir det tydligare.

Tack.

1 gillning

Swedbank Robur Technology A slutade idag den 7 jan. på +1,58% (NAV kurs uppdaterades vid kl 18 tror jag) och QDVE (uppdaterad 17:44 i Avanza) slutade på brutala -1,83%.

+1.58% är vad fonden presterade igår. Fonder laggar i sitt uppdaterande. Imorgon kommer du också se att fonden uppdateras “brutalt”. Det är bara att kolla topp 25 (som motsvarar +80%) och se att nästan alla ligger på minus idag. Tung dag för tech idag.

2 gillningar

Ibland önskar man att Swedbank Robur Technology kostade 0,05% i avgift :joy: :rocket:

USA börsen höll öppet igår och Sverige var stängt därför blir det sämre uppdatering. Annars så brukar det uppdateras bättre dvs mer som USA börsen går för dagen.

1 gillning

Du kan få den för 0,23% inom ppm.

jo men AP7 SÅFA är kungen, men kanske man kan lägga 10% robur hmm.

Jag har majoriteten i Ap7, men har ett tag även haft 10-40% i perioder haft Robur tech. Har även den fonden som en liten post inom tjänstepensionen där den också är kraftigt rabatterad.

Ser det som min “lekportfölj”. Men som sagt, basen i Ap7 i ppm eller globala indexfonder i tjänstepensionen.

Jag investerar globalt på alla fronter:

  • Avanza: 90% DNB Global Indeks S och 10% PLUS Allabolag Sverige Index
  • Tjänstepension ITP: 100% Länsförsäkringar Global Index
  • PPM: 100% AP7 SÅFA
  • Privat tjänstepension: 100% Lysa Bred Aktier
3 gillningar

Klokt! Ser inget fel med det! :+1:

1 gillning

Såhär blev det:
Utv. 8 jan. −0,60% Swedbank Robur Technology A

1 gillning