Nu känns det som att min tråd blir kapad av massa andra frågor ;D kan vi inte ha flera olika trådar om alla olika saker så blir det tydligare.
Tack.
Nu känns det som att min tråd blir kapad av massa andra frågor ;D kan vi inte ha flera olika trådar om alla olika saker så blir det tydligare.
Tack.
Swedbank Robur Technology A slutade idag den 7 jan. på +1,58% (NAV kurs uppdaterades vid kl 18 tror jag) och QDVE (uppdaterad 17:44 i Avanza) slutade på brutala -1,83%.
+1.58% är vad fonden presterade igår. Fonder laggar i sitt uppdaterande. Imorgon kommer du också se att fonden uppdateras “brutalt”. Det är bara att kolla topp 25 (som motsvarar +80%) och se att nästan alla ligger på minus idag. Tung dag för tech idag.
Ibland önskar man att Swedbank Robur Technology kostade 0,05% i avgift
![]()
USA börsen höll öppet igår och Sverige var stängt därför blir det sämre uppdatering. Annars så brukar det uppdateras bättre dvs mer som USA börsen går för dagen.
Du kan få den för 0,23% inom ppm.
jo men AP7 SÅFA är kungen, men kanske man kan lägga 10% robur hmm.
Jag har majoriteten i Ap7, men har ett tag även haft 10-40% i perioder haft Robur tech. Har även den fonden som en liten post inom tjänstepensionen där den också är kraftigt rabatterad.
Ser det som min “lekportfölj”. Men som sagt, basen i Ap7 i ppm eller globala indexfonder i tjänstepensionen.
Jag investerar globalt på alla fronter:
Klokt! Ser inget fel med det! ![]()
Såhär blev det:
Utv. 8 jan. −0,60% Swedbank Robur Technology A