Fint avsnitt, (jag skulle skriva “kära ni” om jag kände er) som fick mig att vilja söka upp de avsnitt ni pratar om men som jag som ny följare inte har hört. Jag tror att de som ifrågasätter era goda intentioner säger “så där säger/gör ni bara för att ni vill tjäna pengar” kommer från kommentatorer som inte har följt er, och som, nästan som Caroline säger, svarar med ryggmärgen. De flesta är medvetna om att de flesta som erbjuder “hjälp” har baktankar om att tjäna pengar på följarnas förtroende, och att det är vanligare än att “innehållsskapare” faktiskt har goda intentioner med det de gör. Lösningen är att inse att dessa automatsvar inte är relevanta för er och inte är en korrekt beskrivning av vad ni gör. I de fall påståendena kommer från en följare ni vet har hängt med länge, finns läge för att ta ett kortare samtal om dennes intentioner med att påstå något sådant. Förmodligen bottnar det i andra frustrationer. Dessa kan vara så banala att de själva är besvikna på att just deras fonder har tappat 8% i värde under de senaste två veckorna, eller något. Inse att en del av oss följare är omogna människor, och att en liten del av oss är idioter. De finns som ni säger i styrelserummen i mångmiljardbolag också. Troligen ännu fler på sociala medier.
Liknande ämnen du kan gilla
| Ämne | Svar | Visningar | Aktivitet | |
|---|---|---|---|---|
| 103. Hålla i pengarna eller unna sig? | 0 | 124 | 1 Juni 2019 | |
| 174. 20 frågor om pengar och relationen till ekonomi att prata om | 0 | 247 | 11 Oktober 2020 | |
| 430. Bara säg nej, ha koll på alternativkostnaden och skyll på Oliver | Del 4 av 4: Visdom, tips och råd om ekonomi och livet | 44 | 3002 | 7 Oktober 2025 | |
| 381. Frågor att ställa sig och sin partner i slutet av året | Mitt och Carolines årsbokslut 2024 | 27 | 5410 | 28 Januari 2025 | |
| 100. Jubileumsavsnitt #100 – En intervju av oss med Ola Selmén | 0 | 21 | 11 Maj 2019 | |
| 294. Fem saker vi ofta ångrar när vi blir äldre | 95 | 22152 | 30 Oktober 2025 | |
| 418. Termin ett av sjuksköterskeprogrammet är klar! | Halvårsavstämning med Livshjulet 2025 | 20 | 2725 | 19 Juni 2025 |