Byte av hårddisk på forumservern kl 0800 imorgon 14 november

När jag provar att välja “Standard” (som också heter ljust), och sedan mörk palett, så ser det precis likadant ut som när jag väljer mörkt tema. Så kanske är det läge att ta bort “mörkt” tema och döpa om “ljust” till “Standard”? Sedan kör nästan alla “standard” och väljer mörk eller ljus palett som de vill ha.

Det svarta temat behöver nog behållas, dock, det har gjort overrides för att trycka ner vissa saker till bakgrundsfärgen.

(innan du gör ovan borde vi testa att “mörkt” tema och “standard” med mörk palett faktiskt är samma)

1 gillning

Great minds think a like. Gjorde precis det.

Det kan hända att folk som körde “mörkt” tema förut nu får ljusa färger, då. Men då behöver de bara få instruktionen att väja “mörk” palett så har den de vill ha igen. Väljer man “auto” i palett tror jag den uppdaterar baserat på vad man har i OS:et, så de som har olika i OS:et på dag och natt får då automatiskt rätt färger även i forumet här.

1 gillning

Exakt OCH på hemsidan. :smiley:

1 gillning

Ser denna bugg, annars ser allt ut som vanligt (för mig som körde “mörkt” tema förut och nu kör standard tema+mörk palett).

(loggan uppe i hörnet är utgråad)

1 gillning

Ja, den är känd. Men klarar inte fixa den själv. Har bett min konsult kolla på det. Om du scrollar ner så fixar det till sig.

1 gillning

Klassisk IT uppdatering som man sett så många gånger på företaget :joy:

”Ska bara, allt annat oförändrat, klart på en kvart”

In på scen kommer klåfingrig tekniker, i denna uppsättningen gestaltad av Jan

”Ska bara ändra det också”

Då träder stjärnan in på scenen

:heart::people_hugging::joy:

4 gillningar

Klockan är 08:06 och vi är klara.

3 gillningar

Sa nå’n memes? :thinking:

2 gillningar

Jag som höll mig borta till 8:30 helt i onödan. Tappade hela 24 minuter som jag inte får tillbaka :sob:

4 gillningar

Kan man inte få allt på samma rad @janbolmeson ?

Alltså flytta upp “Senaste” och “Nytt inlägg”?

SÅ fort du scrollar ned så blir det så. Det är två olika menyer.

Hade dem på samma innan men det blev jättekonsigt.

1 gillning

Det här känns extremt mörkt, men det är avsikten va’? Jag insåg i chattläge att jag oftast klickar på loggan för att återvända till forumet och farbrors syn börjar försämras så det kändes som att klicka i ett svart hål.

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Uppdaterad design + meny i forumet etc | 14 november 2025