Ny version av forumet per 11 oktober 2024 | Version 3.3.0

Här är några saker att ha koll på i den nya versionen som uppdaterades igår 11 oktober 2024.

Några saker att ha koll på:

• REKLAM - det är lite hela havet stormar med reklamen i den nya versionen. Jag är på bollen och arbetar med det. Det kommer ta någon dag sedan hoppas jag att vi har landat det. Om du råkar kunna Adsense så tar jag gärna hjälp. Skriv gärna feedback här.

• Ny kategori: "Hett* - uppe i menyn har du nu alternativen:

• Hett - en ny funktion som sammanställer de heta trådarna baserat på visningar, kommentarer, likes etc. Ny default från Discourse. Man kan läsa mer här.
    • Senaste - visar de senast uppdaterade ämnena
    • Nya - nya ämnen sedan du sist besökte forumet
    • Olästa - de trådar du har varit aktiv i med nya kommentarer
    • Kategorier - som namnet antyder.

Om du inte gillar “Hett”-kategorin som standard så går den att byta tillbaka till Senaste. Läs mer nedan.

• Bättre sammanfattningsfunktion via AI samt att den skapar captions till bilder etc.

• Min ambition är att släppa mer och mer på AI-funktionerna. De verkar mycket bättre, men då varje anrop kostar pengar så kommer jag gå uppifrån ned, dvs. att vi börjar med patronerna, för att sedan gå till tl3 och så vidare.

• Ny flagga “Flashback-konversation” som man kan flagga ett ämne som bättre lämpar sig på FB än här på RT.

• Ny bokmärk-funktion där man kan bli påmind om ett ämne efter en tidsperiod.

• Längst ner i varje tråd kan man få reda på meta-information om tråden, t.ex. visningar per dag, länkar, användare som postat etc.

• På sidan “Användare” kan man nu välja att se “kort” istället för tabell.

Kända problem med lösningar

• För stor text. - Vissa tycker att texten har blivit för stor. Du kan ändra det under din profil genom att välja text-storlek under “Profil => Inställningar => Gränssnitt”. Glöm inte spara.

• Reklam i botten när man ska skriva - ibland verkar reklamen hamna fel så att den sabbar funktion att skriva. Om det händer, rapportera gärna till mig och ladda om sidan, då brukar det fungera.

• Senast” - man vill ha de senaste trådarna som standard på första sidan istället för “Hett”-kategorin. Det går också att ställa in under sin profil och gränssnitt.

Visa bild

Release notes

Om man vill veta mer:

6 gillningar

Överlevde alla? :crossed_fingers:

4 gillningar

Release på en fredag? Du vet att det är i det närmaste ett meme fenomen om att göra det på fredag eftermiddag?

https://images.app.goo.gl/f1XYS8AtWJakC8Hg9

9 gillningar

Hahaha, ja, jag vet. :rofl:

Känner mig modig :scream:

Famous last words.

6 gillningar

4 gillningar

Tur att det är tillbaka. Var rädd för att jag var tvungen att vara social mot folk istället.

8 gillningar

2 gillningar

Det verkar vara någon bugg för alla användare med årtalet man gick med? @janbolmeson

image

1 gillning

Chatten buggar när man ska svara på ett inlägg.

Skärmen fryser sig och behöver laddas om. Annars verkar chatten bättre.

Ett önskemål.

Går det justera så reaktioner kan redigeras under samma tidsfönster som skribenterna kan ändra i texten?

Reaktioner blir ibland helt fel, när hela inlägg skrivs om.

3 gillningar

Ah, trodde man kunde ändra dem. Ska kolla.

1 gillning

Prickade jag eventuell nedtid med min promenad? #goals

2 gillningar

Tror man har ett par minuter på sig, i alla fall innan dagens uppdatering.

Skalningen på mobil har ändrats. All text och grafik är större.

Du fick ett rådjur som present bara därför. :heart:

1 gillning

Mycket? (ska försöka fixa)

Jag som reagerade på att vissa saker var mindre (forumknappen samt frågor och svar). Kanske för att resten är större?

Dessa alltså. Men mig kvittar vilket.

Är under 22 minuter i alla fall. Kan inte redigera reaktionen på ditt inlägg. :see_no_evil:

1 gillning

Förmodligen. :see_no_evil:

Vill ni att jag ska försöka göra text och det andra mindre?

Upplevde själv att på min mobil var det sasmma