Det har idag börjat dyka upp en massa annonser i forumet. Har jag missat någon tråd? Jag gissar att det inte skulle passera okommenterat. Eller är det bara jag som har fått reklam?
Jag har adblocker, så jag har inte en susning. Här är det lika sobert som vanligt.
Din fuskare
Ha, det har jag också kom jag på. Men den hade blivit disabled av någon anledning.
Jag hittar inte min medlemsnivå, men jag hoppas bidra så mycket att jag har både livrem och hängslen mot kommersialismens krafter.
Har inte sätt röken av någon reklam alls då… De är inte så man saknar de då…
Jag har också lagt märke till en hel del reklam de senaste dagarna och tycker verkligen påverkar upplevelsen - exempelvis att de dyker upp direkt under ett trådsvar och ser ut att vara en del utav svaret. Köper absolut att reklam kan vara ett sätt att få in nya intäkter men risken är att det tar över från användarupplevelsen alldeles för mycket.
Ett tips kan vara att sätta fasta mått för höjd och bredd så att annonserna inte gör så att resten av sajten hoppar runt. Om annonserna läses in samtidigt i webbläsaren som foruminläggen upplevs de inte heller lika störande.
Ja, ska försöka fixa det. Har fortfarande lite problem implementationen.
Tack för feedbacken.
Jag kan inte längre komma åt forumet eller hemsidan från min dator då Panda detekterar skadlig kod på hemsidan. Jag misstänker att det har med reklamen att göra då jag utgår från att Jan inte lagt in crypto-miners på sidan
Panda brukar sällan ge false positives på sitt URL filter, men är ganska hårt mot malware.
Hur som helst så vore det nog bra att undersöka saken lite.
Misstänker att detta har med reklamen att göra:
Jag är samhällsvetare, inte kodare, men förstår trots det ”Adprofit needed”.
@janbolmeson FYI
Vi fuskar inte. Vi integritetsplanerar!
En dag kanske reklamen även svarar på frågor som ställs i forumet.
Fel fond och 26 år tillbaka, men ändå rätt nära
Nä, nu blir jag snart galen. Kollar forumet på iPad utan ad-block. Texten hoppar iväg hela tiden när det laddas in reklam mellan inläggen och man tappar bort var man är på sidan. Går det inte få sidan att ligga still?
Ska kolla på det. Tack för feedbacken.
Sorry att det är lite gungigt just nu, jag håller på och testar mig fram och ibland trampar jag fel.
Just nu är reklam på för alla utom patreons (sorry ni på trust_level 3) jag har bara blivit ombedd av byrån att testa. Vi har nämligen väldigt stor diff mellan sidvisningar och reklamvisningar.
Nu får jag också reklam. Jag reagerar på att reklamen bara är infogad utan tydlig ”Reklam”-markering. Det är lurigt att avgöra om en bild är en del av en postning, eller reklam.
Måste enligt mig fixas.
Låter mer som o-relevans i reklamen därför låg click through rate.
Jag kan lova dig Jan, du kommer ha högre CTR på elektronik saker än vad du kommer ha via andra förvaltare, jag fick även upp reklam för en IPO vilket känns rätt ironiskt då de söker efter kapital, som de kan spendera på ads för att generera mer kapital