Nya uppdateringar i forumet | 2024-10-22

Ytterligare några uppdateringar gjorda idag förutom:

Bland annat har jag:

• Fixat till översiktssidan för “Taggar” så att de nu är grupperade och mer användbara. Du som användare får gärna hjälpa till och märka upp ämnen med taggar.

• Bytt logo både i mobil- och desktop-läge. Samt bytt färg på den i både det mörka och svarta-temat.

• Uppdaterat “Börja här”-sidan.

• Börjat med att göra introduktionssidor till de olika kategorierna. Här får du som användare också gärna hjälpa till. :heart:

• Även lagt till beskrivningar på alla taggar och kategorier som syns i bannern när man går in på en tagg, t.ex. Favoritavsnitt

• Flyttat “Årsdag” och “Födelsedag” från att alltid synas till att ligga i “Mer” i menyn.

• Flyttat kategorin “Investeringsstrategier” till en underkategori till “Spara och investera”.

• Lagt till kategorierna i sidomenyn i rätt ordning.

• Lagt till en banner för alla oinloggade användare och tagit bort den blåa huvudmeny-bannern för alla. Se bild nedan.

• Förändrat standardtaggarna i sidomenyn för alla.

• Tagit bort notiser när jag ändrar i trådar och sätter taggar (sorry för bombningen häromdagen).

• Fixat @melwa:s bugg med valda knappar i det svarta-temat.

• Fixat ytterligare ett antal mindre utseende-buggar.

• Fixat en ny knapp för att följa / bevaka / tysta en kategori

• Ny funktion för att följa bara första inlägget i en kategori / tagg

• Lagt till flera grupper som man kan gå med i

• Ny sidfot med länkar för bättre navigation i forumet

• Flyttat villkorstexten till nederst på sidan

• Infon om ett ämne (t.ex. visningar, gillningar, bästa kommentarerna) är förbättrad. Se officiell info här.

• Tagit bort autolänkning till Avanza, Lysa etc.

Återkommer säkert senare med fler saker. Tack för tålamodet!

Se även: Ny version av forumet per 11 oktober 2024 | Version 3.3.0

Några skärmklipp

Den nya välkomstbannern när man är oinloggad.

Den nya tagg-översiktssidan

Ny knapp för att följa / bevaka en kategori

Ikon och funktion för läsläge

Ny sidfot i forumet

Möjlighet att skapa egna meny sektioner

5 gillningar

Du sa något om mörkt läge har det inställt i browsern men det blir inte det på RT, sen hur gör man för att få bort reklamen när man blivit patron?

1 gillning

RT har en egen inställning för detta.
Inställningar/gränssnitt/tema
Se bild

1 gillning

Hur kommer jag till nästa nivå? Trist att inte kunna :heart:a! :pensive:

2 gillningar

Det går att ge flera gillningar :heart: ändå. Du får dock trycka ok varje gång tills den har räknat av lite av de 50 man får ge per 24-timmarsperiod.
När jag fick utmärkelsen Galet Kär så gav jag över 50 per 24-timmarsperiod ifall det skulle räknas fel.

1 gillning

Så bra, men oerhört störigt. :pensive:

1 gillning

Ska kolla upp det. Visste inte att det fanns som begränsning. Så, löst!

1 gillning

På inspiration från @angaudlinn har jag även skapat en utmärkelse:

Som jag tycker förmodligen är ett av de finaste orden i svenskan. :heart:

PS. Tänk på att om du också är intresserad av FIRE så kan du gå med i gruppen “FIRE-intresserade

3 gillningar

Under Verktyg har du en sektion “Avancerade modeller och verktyg”
De två sista länkarna är trygghet- och frihetkalkylatorer. Båda går till samma Fire räknare.
Känns som tårta på tårta. Vad är syftet med att ha två länkar där du hänvisar till trygghet och frihet?
Ena borde väl tas bort?
Eller har du missat att länka till en annan räknare för Trygghet?

1 gillning

Tack, var lite klurigt att hitta

2 gillningar

När man är i forumet (på mobilen) går det inte komma till start-sidan eller till pod-avsnitten. Förut kom man till Rikatillsammans.se om man tryckte på loggan. Väljer man avsnitt i menyn kommer man till trådar om avsnitten. Enda sättet verkar vara att skriva i adressfältet.

1 gillning

Vet inte riktigt vad det beror på, men sedan typ senaste uppdateringen av forummjukvaran så blir det ibland så att jag inte kan scrolla vidare i en tråd (Safari på iOS 18.0.1). Oftast brukar det släppa på ett eller annat sätt men vet inte riktigt om det är något speciellt handgrepp som krävs.

Någon annan som upplever något liknande?

1 gillning

Vart tog reaktionerna vägen? Ville visa omtanke med en kram, känns pissigt att behöva lämna ett hjärta på ett inlägg om en tuff situation.

Blev kölhalad i taktråden och emojitråden, så tvingades tysta dom. :cry:

Forumet blev 100% kallare över en natt. :see_no_evil:

1 gillning

Se här @melwa

Problemet är att en del - inkl. jag - upplever att kram-emojin har använts ironiskt och sarkastiskt. Jag tänker att i den situationen som du skriver får man använda :heart: och skriva en kort kommentar som att jag “jag känner med dig” eller “jag fattar att det känns tufft” eller liknande så kommer det inte misstolkas.

Kolla om det inte är att du har swipat / scrollat på en annons. Har hänt mig ibland också tyvärr.

Ja, tyvärr en avvägning jag gjort. Extremt få gå från forumet till hemsidan. Dessutom försöker jag göra forumet mer navigerbart för avsnitt, t.ex. genom avsnitts-taggen eller menyn längst nere. Kan dock lägga dit en länk till startisdan.

Pissdåligt.

Det är ju dock ett forum om fonder och sånt, mycket ekonomi :wink:

Jag tycker det är bra. Man får skriva vad man tänker helt enkelt. Prova att gå in i dom trådar du anser dig bli kölhalad i och läs. Så slipper samma saker återkomma i 40 olika trådar :slight_smile:

Har försökt hålla lite koll nu, och det verkar inte vara relaterat till annonserna vad jag märkt.

1 gillning