Hoppar upp automatiskt i trådar

Har märkt att när jag läser i en tråd så kan jag plötsligt skjutas upp flera inlägg, så jag måste scrolla ner igen till där jag läste, detta sker lite då och då.

Är det fler som märkt av det här? Går det att lösa på något sätt? Det är frustrerande och jag undrar om det bara är jag.

6 gillningar

Känt problem, har varit uppe tidigare. Händer mig ständigt.

2 gillningar

Ibland är det ganska många inlägg man måste scrolla förbi för att komma tillbaka… Finns det någon lösning på det här?

@janbolmeson Hur arbetar ni för att lösa det här med att man skjuts upp i en tråd och måste scrolla ner igen? Finns det någon plan?

Samma problem

1 gillning

Samma här. Riktigt irriterande

1 gillning

Enbart för att vi hela tiden skall se Reklamen först å främst.
Tröttsamt !

1 gillning

Ingen lösning, men det dyker upp en knapp “Tillbaka” i scrollisten till höger om posterna. Den tar dig tillbaka till den post du blev bortkastad ifrån.

På något sätt har någon tänkt något när de programmerat detta, men jag kan inte begripa hur den tanken såg ut.

6 gillningar

Det händer mig också. Skulle kunna vara något med annonserna.

2 gillningar

Detta kan ju vara till hjälp!
Tack, men borde det hända från början? Ibland är det många inlägg vi måste scrolla förbi för att komma tillbaka.

Mig händer det främst när jag skrivit en kommentar. Har varit samma så långe jag kan minnas. Men stör mig inte nämnvärt, går fort att scrolla tillbaka.

1 gillning

Riktigt störigt!! :rage:
Ffa i långa trådar…

1 gillning

Jag har inte märkt det speciellt i samband med att jag har kommenterat. Mer när jag har läst många poster i en tråd. Däremot TROR jag mig se ett samband med om jag scrollar med rullhjul på mus eller annan knapp. Jag hamnar oftare i återgångsläget med musen än om jag använder page down och page up.

1 gillning

Oehört irriterande :rage:

2 gillningar

Jag läser mest på min ajfån. Är en känd bug sen länge, så förekommer nog på alla läsverktyg. :see_no_evil:

1 gillning

Sjukt störigt ofta byter jag tråd eller loggar ut

1 gillning

Guldmedalj för tipset om Tillbaka-knappen. Jag hade inte lagt märke till den tidigare, men nu har jag använt den flera gånger när problemet har uppstått. Det förbättrar ju det hela avsevärt.

3 gillningar

Jag tror inte någon på Rikatillsammans sitter och utvecklar Discourse. Du kan ju vända dig till de senare om du vill ha en fix.

1 gillning

Så blir det med anpassad reklam. Orsaker diverse hopp beroende på vad du titta på. Blir värre om rt kör med reklam som skiftar sig själv. Då varierar storleken utan man laddar om sidan

2 gillningar

Så forumet är helt enkelt okej med att man skjuts upp i trådarna lite då och då? Och måste lägga flera minuter på att scrolla ner och hitta rätt igen, speciellt i större trådar?

Märklig kod som gör att man skjuts upp i trådar, undrar hur de tänkt, eller inte tänkt?

Har du testat att trycka på “Tillbaka” knappen?

2 gillningar