Nya uppdateringar i forumet | 2024-10-22

Hej,

Är det någon mer än jag som har problemet att när jag klickar upp ett ämne så går den till första olästa inlägg, som den ska, men sen när man scrollar ner och läser nyare inlägg så hoppar den efter en stund tillbaka upp till det första inlägget man läste när man öppnade ämnet? PC och Firefox.

2 gillningar

Jag har också liknande problem, varje gång jag scrollar i en tråd hoppar scrollen upp igen. Använder Mac och Firefox så troligtvis något med Firefox. Om jag scrollar långsamt så hoppar den inte lika ofta, är så jag fått börja läsa trådar, men fortfarande väldigt irriterande när det hoppar hela tiden.

1 gillning

Jag håller på och undersöker det, men har inte lyckats återskapa felet. Om det är någon av er som är data-kunnig och kan hjälpa mig “återskapa” problemet så vore det uppskattat.

Dvs. jag har också upplevet det, men kan inte på ett tillförlitligt sätt återskapa det. Kan vi hjälpas åt?

För att återskapa felet, gå in i en lång tråd där du har många olästa inlägg (förstår om just du Jan kanske inte har så många sådana trådar). När du klickar in dig i tråden hamnar du på ditt första olästa inlägg. Läs det och fortsätt läsa inläggen nedanför. Efter ett tag kommer du hoppa upp till det första olästa inlägget igen.

Ska också sägas att jag inte är Patreon-medlem och inte har någon adblocker igång. Windows 11 och Firefox.

Ser att fler har problem med att det “hoppar” i trådarna… för mig började det för ett par dagar sen och det är både på datorn och på mobilen.
Har ni kommit fram till vad det beror på och hur man åtgärdar det? Det är ju minst sagt irriterande… :see_no_evil:

Angående det att det “hoppar” tillbaka i på båda iOS (Safari) och Windows (Edge/Chrome), har ni som är patreon medlemmar samma problem?

Jag har bara hopp på ca 20 inlägg när jag ibland skrivit ett svar i en tråd. Inte annars.

Har Patreon, så ser ingen reklam alls här.

1 gillning

Kanske det är reklamgrejen som är orsaken då. För mig hoppar det ofta tillbaka. I alla tråder. Gör att man kommer till en punkt där man blir lite irriterad :face_with_symbols_over_mouth:

Finns custom pledge, om man har små marginaler.

jodå det är jag medveten om. Var mer intresserad av att veta ifall det bomsäkert löser problemet med hoppande om man inga reklam har alls :slight_smile:

Kanske? Vet inte vad grundproblemet beror på, kan ju vara andra faktorer.

Hoppas fler svarar.

Jag har problemet på datorn (Firefox) men inte på iPhone (Safari). Patron och ad-blocker på båda.