Kan du hjälpa mig att testa dark-mode på hemsidan (och i forumet)

Nu har jag släppt dark mode på hemsidan. Du som kör dark mode, kan du testa om det fungerar? Om du har dark mode som system-inställning så ska den slå över automatiskt.

Annars kan du hitta ikonen för dark-mode längst ner på sidan.

2 gillningar

Inte lika svart som här på forumet. Men verkar funka.

1 gillning

Shit, hur bred skärm har du? :grin:

Vilket svart tema kör du i forumet?

Ah. Jag kör med helsvart tema på forumet. Zomade ut för att du skulle se så mycket som möjligt av hemsidan. Blev ganska mycket på en 75” TV

1 gillning

1 gillning

Safari, iOS 26.1. Dart mode fungerar, men om jag slår av det på mitt system så kvarstår dark mode på hemsidan. Vet inte om det styrs med kakor jag blockerat tidigare eller hur det fungerar, men jag vet andra hemsidor som kan hantera det ”on the fly”. :slight_smile:

1 gillning

Ja, hemsidan kör en kombination av preferensen på systemet och sätter en cookie. Kanske jag inte borde ha det? :thinking:

När du menar “slår av” - exakt vad tänker du då?

Jag är inte emot kakor om det bidrar till en smidigare upplevelse :sunglasses:
Med ”slår av” menar jag att man kan aktivera/inaktivera dark mode på telefonen, och om jag har Safari uppe med hemsidan aktiv, drar ner aktivitetsfönstret där jag bl.a. kan stänga av wifi, bluetooth etc så har jag en knapp för just dark mode. Om jag stänger av dark mode på telefonen så fortsätter dock hemsidan vara i dark mode, jämför tex med sweclockers.com där det sker på hemsidan så fort jag ändrar i telefonen. Hoppas det blev tydligare :sweat_smile:

1 gillning

Ah! Ska testa själv. iPhone?

1 gillning

Jag vet inte om det hör ihop men forumet har tappat sin blåa färg för mig :sweat_smile: Logga och notis markeringar har blivit vita istället för blå som dom var tidigare.

Vilket tema och vilken palett använder du?

Ah, ja, det är jag som uppdaterat för att det ska gå i linje med de andra sakerna. :see_no_evil_monkey:

1 gillning

Förlåt, nu är inte detta om dark mode utan beige, men kan tycka att välkommen-raden längst upp är i minsta laget, plus att avstavningen är ful. Kör hellre radbrytning

1 gillning

image

Nedan är väldigt ljusa, men kan inte riktigt avgöra om det är ok eller ej. På datorn nu tycker jag det är ok, på mobilen hade jag nog blivit bländad:

2 gillningar

Haha, du kastar ljus på de sista sakerna jag har på min todo. :joy:

Men, ja, de kommer fixas imorgon.

1 gillning

Svagt gult ljus :sweat_smile:

1 gillning