Ny meny i forumet

En mindre uppdatering i forumet med menyn på desktop-vy. Hoppas du gillar den. Fördelar:

Enklare att t.ex. hitta sina favorittrådar med hjälp av bokmärke, enklare att se relevanta notiser (t.ex. svar snarare än gilla) och mycket mer. :slight_smile:

Enjoy!

5 gillningar

Har du blivit IT proffs @janbolmeson ?? :grin::grin:
Själv ser jag bara chatten framför mig :joy::joy:

2 gillningar

Hur får man Kategorier och Taggar i sin meny? :smiley:

1 gillning

Du kan klicka på anpassa dem här:

1 gillning

En del vit text på vit bakgrund i svarta temat för nya menyn.

1 gillning

Fixar… ge mig ett par minuter.

3 gillningar

Om ni som jag fick massa gamla notifieringar överst i notifieringsmenyn nu, tryck ”avfärda” längst ner för att få bort dem. Nu verkar den sortera ”ej följda” notifieringar först, och jag hade hundratals gilla-notifieringar jag aldrig klickat på som hamnade först.

2 gillningar

Bra tips!

Svarta temat ska vara fixat nu. Säg till om du hittar mer problem. :+1:

1 gillning

Nu poppade dom upp som alternativ! Sjukt smidigt att alltid ha sina favoriter inom räckhåll! Löve it! :raised_hands:

3 gillningar

Är det bara jag som är kränkt över att @janbolmeson använder light mode. Är detta någon form av revolt mot den naturliga framstegen som gjorts inom “datavärlden” eller är du bara en del av den äldre generationen som inte gillar mörkt läge.

Vi förtjänar svar!

7 gillningar

På allting som inte är OLED är helt enkelt ljust tema vackrare.

1 gillning

Är dark mode fortfarande en grej? Av hundratals datorer på jobbet är det max 1-2 som kör Outlook/Teams etc i dark mode. Med rätt så ung medelålder. Inte heller ofta jag ser det på folks telefoner.

För mig är dark mode lite linux och jolt cola :slight_smile:

3 gillningar

Jag kör dark mode på det mesta - tar det dock som en komplimang om medelåldern för bruk av DM är ‘rätt så ung’. :wink:

Och så snyggt det blev @janbolmeson med vänster-menyn!! Snajdigt ju.
Nu till en fråga:

Går det få in mina bookmarked inlägg också? Alltså, att det finns en ‘Bokmärken’-plupp typ under Community-fliken? (Kanske redan finns, men jag som inte hittar?)

Edit:
AH! Klickar jag in under MINA INLÄGG så hittar jag bokmärken! Se där!

1 gillning

Går nya menyn att stänga av i inställningarna eller gömma på något sätt? Jag föredrar den tidigare minimalistiska vyn mer än den nya plottrigare vyn.

Du bör kunna klicka på hamburgermeny knappen som visar / döljer.

Är det inte ett kugghjul? Men du kanske bara är hungrig? :grin:

Edit… Ser att det är en menu. Stört mig lite förut på att folk kallar kugghjulet för hamburgare :joy:.
Fast varför är det just en hamburgermeny?

Perfekt, hade inte märkt den knappen innan.

För att det ser ut som en hamburgare :slight_smile:

1 gillning

Jag får återkommande email så fort någon skrivit i captor-tråden.
Hur stänger jag av dem?

Kommer också liknande mail från Mer eller mindre sugna att köpa räntor nu?

Tacksam för guidning att stänga av detta!

Alla har fel. :sweat_smile:

Problemet med det svarta temat i forumet är att bakgrunden inte är svart på riktigt, den är någon form av mörkgrå som gör att pixlarna inte släcks helt på en OLED. Helt meningslöst då :slight_smile: