Fondportfölj/pension

Hej!

Jag skulle vilja ha lite feedback på mitt nyuppsatta sparande.

Har 2 st ISK.

  1. Minst 5-10 års sparhorisont:
  1. Pensionsspar, 30+ horisont
  • DNB Global indeks (100%)

Mina tankar och frågor:

  • Har lite FOMO på emerging markets och småbolag. Hur ser ni på det, behöver jag få in det? Tips?
    -Vet att jag är ganska viktad mot USA, mest pga hur börserna ser ut just nu. Dumdristigt? Blir det för mycket kaka på kaka?
  • Funderar på att addera någon fond som lämpar sig i pensionssparet. Tips?

Planen är att månadsspara runt 2000 fördelat i dessa, med vissa klumpinsättningar då och då.

Tack :slight_smile: