Hej!
Jag skulle vilja ha lite feedback på mitt nyuppsatta sparande.
Har 2 st ISK.
- Minst 5-10 års sparhorisont:
- Avanza Global (50%)
- LF USA index (30%)
- Spiltan aktiefond (20%)
- Pensionsspar, 30+ horisont
- DNB Global indeks (100%)
Mina tankar och frågor:
- Har lite FOMO på emerging markets och småbolag. Hur ser ni på det, behöver jag få in det? Tips?
-Vet att jag är ganska viktad mot USA, mest pga hur börserna ser ut just nu. Dumdristigt? Blir det för mycket kaka på kaka? - Funderar på att addera någon fond som lämpar sig i pensionssparet. Tips?
Planen är att månadsspara runt 2000 fördelat i dessa, med vissa klumpinsättningar då och då.
Tack ![]()