Fondrobot, avanza, swedbankfonder

Är det någon skillnad på att investera i “Investor” via Avanza eller Swedbank (alltså bara söka upp den där bland alla fonder). Har alla mina pengar på Swedbank och undrar om de går lika bra istället för att öppna konto på Avanza.

Tacksam för svar!

Det går lika bra och är, om jag inte missminner, courtage-fritt med aktiehandel upp till 100 000SEK på Swedbank:)

Stora anledningen att inte ha allt hos sin storbank är att det kan bli lite för lätt att börja nalla av pengarna när man kommer upp i en hyfsad pott :slight_smile:

Men som svar på din fråga, det går lika bra att köra på Swedbank som hos Avanza.

Spelar ingen roll var du köper Investor. Tänk på att köpa det i ett ISK-konto och inte i ett vanligt aktiekonto.

Jag skulle säga att fördelen med att ha aktier/fonder på en nätbank, är att man inte blir så inlåst i sin nuvarande bank. Annars blir det lätt att man inte orkar byta bank, även om man får bättre bolåneränta vid flytt, för att man har både försäkringar och fonder etc på banken som är jobbigt att flytta.