Grattis på 500-årsdagen Sverige! | Stora nationaldagstråden 🥳

Idag fyller Sverige år! Jag tycker det är en dag värd att uppskatta för allt det fina och bra som vi har i Sverige. Så grattis till oss alla! Hoppas att du får en fin dag. :slight_smile:

Vi själva inleder med lite basketavslutning för en liten grillning senare idag. Återkommer med bilder. :slight_smile:

Vill även passa på att säga ett stort tack både till dig som läser i forumet men framförallt till dig som skriver, bidrar och gör forumet till det fina stället det är. Tack så hemskt mycket och så himla coolt att vi kan bidra till att bli rika tillsammans på riktigt. :pray::heart: ni är bäst!

31 gillningar

Firar genom att hälsa på farmor&farfar, som alltid bjuder på mat&drink och pratar om sverige förr i tiden!

1 gillning

Firar Sverige genom att fira mig själv som hade klokheten att ploppa ut på nationaldagen. Välplanerat då jag redan som liten insåg att det här säkerligen blir en röd dag i framtiden så jag alltid får vara ledig på födelsedagen.

8 gillningar

Kom också ihåg att fira nationaldagen genom att äta Sveriges nationalrätt – Kebabpizza! :pizza:

7 gillningar

Det är faktiskt riktigt nice att vara ledig på sin födelsedag. Jag föddes på en vanlig vardag så jag har satt i system sedan ett dussin år tillbaka att vara ledig på födelsedagen. Rekommenderas starkt!

Vi firar nationaldagen med att grilla.

4 gillningar

Här på ”ockuperat” område firar vi inte våldsverkarens intåg i Stockholm. :wink:

Men jag har ätit frukost i solen, grattat min yngste på dopdagen och hunnit plantera om några växter. Det räcker fint för mig.

Men visst, grattis idag Sverige :sweden: och grattis på grundlovsdagen en dag i efterskott Danmark. :denmark:

:partying_face::clinking_glasses::champagne:

3 gillningar

Jag firar det :sweden: och att jag idag har hängt här på forumet varje dag i 1år :scream:, många timmar och många inlägg har jag läst och stor kunskap har jag fått under året.
Jag vill tacka @janbolmeson och @carolinebolmeson för ett fint forum och många bra avsnitt.
Jag vill samtidigt tacka alla er på forumet som ständigt bidrar till att höja min kunskap om allt mellan himmel och jord :pray:t2:

:sweat_smile:

8 gillningar

Jag hedrar förmiddagen med att beskära vinet i växthuset. Eftermiddagen blir för varm. Skörden ser ut att bli utmärkt.

4 gillningar

Svenskar firar ju som regel inte “dagen” utan “aftonen”. Därför firade vi “nationalafton” igår istället.

3 gillningar

Glad nationaldag Sverige, önskar era östra grannar! :birthday::sweden::clinking_glasses:

1 gillning

Grattis! :sweden:
Jag “firar” genom att skriva CV och brev, hoppas få iväg det under dagen, och sen få ett jobb. Läskigt men spännande!

4 gillningar

:sweden: :sweden:
Jag firar genom att medverka i en konsert :+1:

Tack detsamma! Här blir det pyntande av den nyinglasade balkongen.

Fantastiskt! Vi firar med poolsim / chill och en Franziskaner på terassen. :sunny::beer::shorts::sunny:

1 gillning

Grattis alla det berör! :cherry_blossom::tada:

Har grillat lite, målat lite, skruvat lite och snart bär det av hemåt! Blev bjuden på årets första jordgubbar också! :yum::strawberry:

Grill, glass, utelek med barnen. Ikväll blir det egentid med Whiskey på balkongen och mys med frugan.

Hoppas ni alla får en kväll med mycket skratt&kärlek!

…med vad som ser ut att vara danska/skånska snittet på flaggan. Fin kompromiss! :smiley:

2 gillningar

OBS Sverige fyller INTE 500år idag. Vi har haft svenska kungar sedan Olof Skötkonung fr mitten av 1000-talet. Vi firar idag 500års minnet av Gustav Vasas valdes till kung i Strängnäs 1523 (=befrielsen av fr Danmark, vilket vi i och för sig var i union med och formellt kanske inte ockuperade av)

1 gillning

Shhhh… det gör inget, vi låtsas :tada::tada::tada::joy::+1:

4 gillningar