Dags för fredagsmys! 🏖️

Vad tänkte ni köra för fredagsmys idag?

För min del är det tacos med guacamole :heart_eyes: och en liten godispåse. :smiley: Sen ska jag se klart på Schitts Creek. :nerd_face:

5 gillningar

Kör fredagsmys av vår standardtyp med hämtmat från thairestaurangen. Här i Kosovo där jag bor finns en (1 st) thairestaurang totalt och där brukar vi handla på fredagar. Sedan blir det diverse andra restauranger andra dagar. Just restauranger är en stor del av uppsidan med att bo här. Nedsidan innehåller en lång rad saker som inte finns eller inte är så bra.

3 gillningar

Negroni i solskenet

4 gillningar

Vilket solsken? För jag har bara moln hos mig… Orup - Regn hos mej - YouTube

2 gillningar

Då dricks med fördel Negronin inomhus med utsikt över regnet.

8 gillningar

Jag har aldrig druckit Negroni (den ser väldigt inbjudande ut), har jag missat något helt nu? :eyes:

1 gillning

Bra val :star_struck:

Tips på att förvara vermouth-flaskan om man inte dricker så ofta? :thinking:

Gillar att kunna svepa ihop en negroni hemma men gillar desto mindre att dricka mängder av ren vermouth…

1 gillning

Jag ska ut med min sambo och vi ska tävla mot varandra på en mysig minigolfbana i skogen. Sedan äta på en restaurang. Han kör…

3 gillningar

Håller tummarna att du vinner! :nerd_face:

2 gillningar

Det är rätt bra väder där nere, va?

1 gillning

Blir grilla och nån flaska bubbel eller rödtjut.
Oftast grilla fre-lör hela sommarsäsongen. :smile::+1:

5 gillningar

Sådär. Ovanligt regnigt i år. Inte så att det regnar hela tiden men det brukar vara mer soligt. Nu är iallafall vattenreservoarerna välfyllda och det känns tryggt. Pratade med en kunnig person igår som berättade det. På annat håll har de ju riktig torka nu och systemet här är inte det mest robusta. Under sämre omständigheter skulle problemen kunna bli stora.

1 gillning

Är det fredag idag … igen?

4 gillningar

Alkohol är skadligt från första glaset enligt “forskningen” och det sägs ju väldigt ofta i forumet att man ska lyssna på forskarna. Så ingen alkohol för mig denna fredag heller…

För mig blir det pass på Friskis, softa hemma efteråt innan löppasset senare på kvällen. Dvs ganska vanligt fredagsmys om jag inte har något speciellt för mig. Har några bra böcker i kö också att läsa efter att jag läst klart den jag håller på med nu.

6 gillningar

Räksmörgås, storlek XL och se på Leif&Billy :joy:

2 gillningar

Ojojoj, slår på stort :eyes:

Vilken bok läser du nu? :nerd_face:

1 gillning

Grilla och dricka öl skulle jag tro. :beers:

2 gillningar

Jag tar mig faktiskt friheten att spekulera i mina drinkars momentum på humör och hälsa :joy:

Ve och fasa!

2 gillningar

I början på veckan läste jag ut Expertparadoxen av Emma Frans men jag läser mest skönlitteratur.

Har lite kvar på Stolstorm av Åsa Larsson (deckarserie, första boken i serien). Välskriven bok.

Sen blir det nog Parasiten av Sofie Sarenbrant, 11:e boken i en annan deckarserie, jag har läst de tio första men den 11:e kom ut i veckan.

Plus några till på kö…

1 gillning