Yes! Nu kör vi, tråden gör alla person som inte bara är sparsamma utan rentav snåla!
Här delar vi med oss av alla de bästa, sämsta och roligaste snåltipsen. Beställa barnportion och käka sig mätt på salladsbuféen, dricka slattar på krogen eller ta med sin egen tépåse till cafeet och bara be om hett vatten.
Gränsen kan va hårfin, men vi håller oss på rätt sida om lagen!
Obs! Tråden äe avsedd i humoristisk syfte och inte en pik till sparsamma personer!
Brukar köpa take-away mat hellre än att äta ute. Detta gör att jag kan spara in på kostnaden för dricka
Hur mycket detta sparar beror på. I Sverige kostar en flaska vin på Systemet lika mycket som ett glas ute. I länder där man inte kan dricka kranvattnet behöver man normalt betala för flaskvatten. I relation till en billig lunch på språng kan en miniflaska med dricka kosta kanske 25% av det totala priset för lunchen.
När dricks är aktuellt behöver jag inte ge det heller. Det förväntas inte när jag hämtar take away mat i en låda.
Detta kan mycket väl uppfattas som sniket men jag gör det regelbundet och är öppen med det också.
Prioriterar take-away beroende på mängden mat. 150kr kan vid första anblick verka dyrt… Men räcker det till 2 omgångar så är det hyffsat prisvärt (och jag äter ändå rätt mycket).
Klassiker är väl thaimat men har nyligen blivit en del indiskt-kvantitets-beställningar
Tar hem överblivet kaffe i termos från styrelsemöten, städdagar mm i min brf istället för att hälla i vasken. Kan räcka till att micra i flera dagar om man inte är kräsen. Tar reda på felfria saker i containern på städdagar. Har blivit hyllor, lättfixade cyklar och sparkcyklar till barnen och hyggligt långa brädor, reglar och byggskivor av olika typer mm.
Skulle träna med vikter hemma för att inte behöva betala för att gå till gym, fast vikter kostade visst lite pengar så jag använder mitt eget fläsk som vikter. Om jag tränar bort det kanske jag behöver köpa vikter, men det kanske funkar med kassar med sand eller böcker. Om jag inte sålt mina böcker till dess.
Köper årskort på kollektivtrafiken 1 jan och 31 dec samma år. För att komma över gränsvärdet för avdrag i deklarationen. Funkar ju 1 gång varannat år… men kanske inte är sniket i den bemärkelsen
Hörde en gammal skröna för många år sedan. Det var en familj som var ute och gick och passerade en pizzeria och barnen sa att det luktade gott, då svarade pappan att dom kan gå förbi en gång till