Vad firar du/ni idag? đŸ„ł

FortsÀtter diskussionen frÄn Mot en skuldfri framtid och ett ekonomiskt vÀlbefinnande DÀr vi kom in pÄ att man borde fira sina framgÄngar oftare. Stora som smÄ :slight_smile:

Jag svarade sÄhÀr med anledning av firande generellt.

Den stunden pĂ„ slutet av veckan nĂ€r vi firar nĂ„got, Ă€r det jag ser fram emot mest pĂ„ hela veckan! :grinning::partying_face: Dels Ă€r det sĂ„klart trevligt att man umgĂ„s men det Ă€r ocksĂ„ hĂ€rligt att fokuset ligger pĂ„ nĂ„nting roligt och positivt som kan vara vĂ€rt att fira. Ingenting Ă€r smĂ„tt. Även om det kan vara en bagatellsak. Och det Ă€r helt förbjudet under denna stund att prata eller börja diskutera eller Ă€lta det som kanske inte gick sĂ„ bra under veckan. Jag tror det Ă€r en nyttig sak att trĂ€na pĂ„ för mĂ„nga :slight_smile:

Jag vet sjÀlv hur lÀtt det Àr att hamna i en ond spiral och bara fokusera pÄ allt man tycker Àr fel eller dÄligt. Det Àr vÀldigt lÀtt att komma ur balans och till slut sÄ kan man sjÀlv uppfattas som en ganska negativ mÀnniska av sin omgivning.

SÄ med detta sagt sÄ undrar jag vad just DU eller ni dÀr hemma ska fira idag eller en annan dag Àr nÀrtid? :grinning: Och sÄklart HUR ska ni fira? :partying_face:

Jag uppmuntrar alla hÀrmed att stanna av lite i vardagen och fira Àven de smÄ ögonblicken och njuta av dessa! Det Àr du vÀrd! :grinning: :partying_face: KÀrlek Ät er alla!

(I helgen ska jag nog faktiskt fira att jag av en slump hittade detta fantastiska forumet och @janbolmeson och @carolinebolmeson podd. Det har hjÀlpt mig och rÀddat min ekonomi frÄn fullstÀndig katastrof :slight_smile: )

24 gillningar

Jag firar att jag har en funktionell och rörlig kropp och att jag fÄtt ok pÄ att göra armhÀvningar igen.

Visst kan man vÀl fira med nÄgra burpees!? :slight_smile:

12 gillningar

SjÀlvklart! :muscle: :grinning:

Det Àr verkligen inte alla förunnat att fÄ ha en frisk och rörlig, funktionell kropp. Det ska man faktiskt vara tacksam för och inte ta för givet :heart:

5 gillningar

Dan förre dan, den 20 oktober Àr det internationella statistikdagen.

3 gillningar

Ibland tÀnker jag att jag fattar fan inte hur vÀrlden funkar. Mors dag, julafton, ok. Men kolla pÄ temadagarna nedan

Grynkorven fick dessutom samsas med nationella dagen för strÀvhÄrig foxterrier. Inte ens en egen dag fick korven.

2 gillningar

Fasen jag har ju varken slips pÄ mig idag eller Àtit nÄgot chokladmuffin! :joy:
Imorgon finns ju lite hÀrligt att fira och uppmÀrksamma i alla fall!

Haha rolig lista
 NÀ eller hur. Det har blivit inflation pÄ temadagar ser jag

Jag lĂ€ngtar till den 22a sĂ„ JAG KAN SKRIVA SÅHÄR OCH FÅ MASSA MÄNNISKOR FRÅGANDE VAD JAG HÅLLER PÅ MED OCH FÖRKLARA FÖR MIG ATT JAG HAR CAPS LOCK PÅ. :smile:Rensa rabatt

Edit: Jag firar idag att jag lyckades köpa en resa till mina nĂ€ra och kĂ€ra över jul innan alla biljetter tog slut! Det ser jag mycket fram emot och firar med att ta en bit mörk choklad och tĂ€nder ljus, samt tittar pĂ„ Vetenskapens VĂ€rld “MĂ„nens baksida”! :smiley:

3 gillningar

Idag har jag faktiskt firat mina barn - just hemkommen frÄn middag pÄ desto med mina tvÄ kids, som fyllde 19 respektive 24 den senaste veckan, och oh sÄ hÀrligt att fÄ hÀnga med dem, snacka om bad som hÀnt i deras liv och i mitt liv, dela kring jobb och boendetankar osv. Underbart!

:heart:

6 gillningar

LÄter jÀttemysigt! :heart:

3 gillningar

Firar att jag Ă€ntligen efter mycket om och men investerat större summor pĂ„ en gĂ„ng i indexfonder. Har haft alldeles för mkt liggandes pĂ„ bankkonto

insett att jag gÄtt miste om mycket avkastning men NU Àr jag iaf med pÄ banan :joy::+1:t2:

10 gillningar

Stort grattis! :slight_smile:

1 gillning

Approves!:muscle:

4 gillningar

Covidvaccinering #6 pÄ kondis, riktigt tantmanér.

6 gillningar

Jag firar att migrÀnen Àr över och jag kan ÄtergÄ till jobbet OCH komma ut i friska luften! :smiley:

9 gillningar

Det lÄter verkligen vÀrt att fira! :grinning:

1 gillning

Ja den firades med en oplanerad brandövning pÄ jobbet sÄ det blev intensivt :sweat_smile:

2 gillningar

Haha det lÄter som ett annorlunda firande :joy: Hoppas ingen brann inne i övningen!

2 gillningar

NÀdÄ, vi fick ut alla :upside_down_face:

2 gillningar

Firar att Ärets första Julkola kokats! Ska försöka planera lite bÀttre i Är inför mina konfektyrevenemang.

Firas med choklad och valnötter! :tada:

8 gillningar

Har du hÀllt upp nÄgon gin & tonic Àn? :smiley: Eller bjudit en strÀvhÄrig foxterrier pÄ grynkorv?

2 gillningar