Idag ska min sambo ta dottern till Elgiganten så hon får välja sig ett par nya Airpods.
Sonen får kontanter när han kommer ned hit till Spanien, så han slipper förstöra sina egna pengar, jag ser hellre att hans sparande ökar, med lite tur passerar han 1 miljon på Avanza under tiden han är här, men det beror ju på vilka hjärnceller som rycker till i Trumps stora huvud.
Såg att carrefours bensinstation skyltade med “Ur funktion” på 95 oktan bensin, vet inte om det var fel på prylarna, eller om det är brist?
Sambon var in och köpte en skaftdammsugare (REA till igår, 500 kr rabatt) som hon ska försöka få ned i resväskan på vägen hit, två olika borstar ingår, perfekt för klinkergolvet ute här i Spanien, behövs något som borstar loss dammet som lägger sig på klinkern och färgar alla sockor bruna. Skaftdammsugare PRO Sensor | Rusta.com
Igår testkörde vi nya högtryckstvätten, och vattendammsugaren, funkade kanon.
15 minuter senare började grannen slipa sitt staket på takterassen, så vår innergård fylldes med rost och färgflagor. Grannfrun kom sedan över och dammsög hela vår gård.
Råkade blåsa ned vår digitala termometer från väggen med högtryckstvätten, så idag står det på inhandlingslistan, tror jag köper 3 så vi inte behöver leta efter aktuell utetemp när vi är här nere i värmen, alternativet kanske vore att inte ha någon termometer alls, det är ju ändå alltid varmt. 
Fast om sanningen ska fram har det inte varit så kallt som nu under de 5 år vi ägt huset, runt 18-22 grader sedan jag kom ned för en vecka sedan, och verkar inte bli just bättre kommande 10 dagarna, inte så kul, tur man ska vara här länge som man hinner få lite värme så småningom, åker hem den 28 maj, vore konstigt om det inte skulle vara varmare i slutet av vistelsen.