Inredningen i studion.... brist på symmetri, suckulenter och krukor | Studio-makeover

Efter ett par timmar på Pinterest och ett stort svenskt möbelvaruhus hemsida, så börjar en första vision ta form.

Nu gäller det att förmedla den på ett förståeligt sätt, så blir lite tid i photoshop kommande dagar.

Men först ska det firas midsommar! :blush:

4 gillningar

Här är mitt förslag 1. Ni får ta bilden som den är, är inget Photoshopproffs, men den ger ändå en idé och hur jag funderat kring en lite mer balanserad komposition. Det mesta är från IKEA, men många delar kan bytas ut mot andra versioner hos andra möbelvaruhus.

Jag gissar att hyllan är från IKEA, så bytte ut lådorna mot korgar i bambu, samma funktion, men ger ett mjukare intryck än de svarta. Ville ha kvar hyllan, då ni använder den till att ställa en tv på i vissa videos.

Har också bytt ut de grå gardinerna mot en ljust beige i mitten och en mörkare blå som inramning till höger och vänster. Känns som de färgerna också speglar Caroline och Jan bra.

För att skapa lite bättre balans, så valde jag att ta in en stilren, lite högre golvlampa med vita kupor, jag tänker att det kan passa för att minska reflektioner. Lampan skapar också en symmetri gentemot växten på vänster sida.

Tänker i de avsnitt ni inte använder en tv, så kan hyllan ha lite enklare dekorationer, som är lätta att flytta undan och lägga ner i korgarna. Vore trevligt med ett par personligt utvalda favoritböcker, då ni båda läser mycket.

Tänker att en mindre figur som anknyter till ekonomi kunde passa, så valde en vintage sparbössa i form av sköldpadda. Känns som just en sköldpadda kunde vara fint, då jag ofta jämför indexfonder med en sköldpadda och krypto och daytrading med haren, som i den klassiska sagan. Men en figurin som ni tycker om, vore kul att få med.

Sen så vore en mindre bricka med en vattenkaraff och ett par glas fint och tar in ytterligare ett material, som gör att helheten känns balanserad, men utan att ta fokus från era samtal.

Tycker både det nuvarande bordet och stolarna känns bra och passar bra med era mikrofoner och datorer.

Testade att ta in en kruka på bordet, men det tar fokus från de som sitter runt bordet, så valde bort det.

Vad tror ni @janbolmeson och @carolinebolmeson, hur känns förslag 1?

Så här ser det ut idag.

13 gillningar

Rolig tråd det här! Nästan en av de bästa! :smiley:

3 gillningar

Med tanke på @janbolmeson inriktning på energi och mjuka frågor så borde de väl inreda studien enligt Feng Shui principer.

Finns några konsulter redan i Skåne som kan hjälpa @janbolmeson att få ännu mera energi i vardagen,

Lite tips,

Ps, om ni går på denna väg får ni gärna göra ett avsnitt som inspiration för oss andra.

1 gillning

Inte mig emot! Tror de kan komma med bra förbättringsförslag.

Undrar vad en inredningskonsulent kostar? :thinking:

Neeeeeeeeeeej,

En planta i varje hörn. Det är ett måste. Jag har drivit denna kampanjen i 2 månader. Tänker inte snubbla på målsnöret!

2 gillningar

Du får ordna ett bildförslag du med! :blush:

3 gillningar

Kan inte photoshop :sob: snälla lägg tilm en växt.

1 gillning

Om du kollar på Youtube, så finns det äldre videos med en växt till, på högra delen av bänken. Den ser malplacerad ut enligt mig.

Att ha för mycket symmetri i ett litet utrymme kan kännas stelt och bli för formellt för mig. Både hyllan, stolarna och bordet skapar en central symmetri som behöver brytas upp, för att inte kännas som en institution.

Jan och Caroline är inte nyhetsuppläsare, eller politiker, deras studio får gärna kännas mer personlig.

Så jag kommer inte lägga in en växt till! :see_no_evil:

7 gillningar

Ser en risk för “symmetri-växt-2022”-konflikten i forumet. :joy:

Tack för alla inspel, vi tar tacksamt emot all feedback. Vore väldigt roligt att göra detta tillsammans.

5 gillningar

Vore kul att se andras förslag! Måste finnas fler i forumet som kan photoshop!

Tänker att även en ritad teckning som fotas av mobilen funkar!

Det är lättare att ta till sig ideér som är synliga.

:potted_plant:

Bara en sida kan vinna!

En nödlösning kan också vara dessa!

Växtstickers, bara klistra på skärmen! :potted_plant::wink:

7 gillningar

:joy::joy::joy:

#teamsymmteri

4 gillningar

Alla YouTubers har popfigurer i bild. Finns Buffett och Taleb i miniatyrformat? :sweat_smile:

2 gillningar

Vi borde ordna en variant på Buffets Seers askar. :wink:

Har du investerat i något godisföretag än @janbolmeson? :candy::chocolate_bar:

1 gillning

Haha… @c.lupus - jag vet att du har fått en sådan. Var de bra? :blush:

Nope, men letar förtvivlat efter ett glassföretag att investera i. :blush:

3 gillningar

Jag har ett recept på Peanut Brittle, men har inte testat att göra det än. Men har investerat i en större stenskiva nu, så ska testa i höst! Om de blir goda kan jag posta smakprov till studion! :blush:

Hoppas du hittar ett bra Glassföretag, men finns inte så många svenska på börsen än kanske?

Starta en swishinsamling!

Jag lade ihop de två förslag som gjorts i tråden tidigare. Tycker det blev jättebra! Jag hoppas ni gillar det!

:upside_down_face:

5 gillningar