Eftersom jag vet att inredningen i studion engagerar (se tråd här), vissa till och med kallar det för “blom-gate” så tänker jag att jag inkluderar er lite i tankar för att få lite feedback i lite olika frågor.
Bord eller fåtöljer?
Vi har ju hittills kört bord och stolar, men en sak vi har övervägt är att kanske skippa dem och köra på fåtöljer. Men jag vet inte om jag gillar det, vad tänker ni?
Så här ser det ju ut nu:
Så här skulle det kunna se ut.
Någon åsikt kring fåtöljer eller bord?
Absolut bord ![]()
Håller med. Att sitta i fåtöljer kanske på ytan ger uttryck för att det blir mer avslappnat men misstänker att jag som gäst kanske snarast skulle spänt mig mer för HELA jag är i rutan liksom.
Bastu! ![]()
Såg en finanstomte på Youtube med podcast I bastu ![]()
Edit: Nu kallar jag dig inte finanstomte ![]()
Strunt i va andra tycker, för smaken är olika… Ha så som ni själv trivs bäst med… Jag skulle göra så iaf…
Hammock! Gungandes fram och tillbaka
Inte fåtölj! Jag har medverkat i poddar med fåtölj och nackdelarna är flera:
- man viker sig framåt för att nå micken vilket gör andningen svårare
- man ser inte sina anteckningar för att micken är i vägen (det finns ingenstans att dölja dem lite fint när man inte har ett bord
- fokus blir på hela kroppen och om man är ovan att medverka med helkropp i bild så kan det bli en obekvämt sitatuion för besökaren (man behöver dessutom tänka på hela outfiten och inte bara överdelen).
Bord, 99 av 100 ggr
Du kan vid ett specifikt tillfälle med en speciell gäst köra i fåtölj, men allt utöver det är bättre med bord.
Speciellt viktigt när ni är minst tre som ska synas.
Ni har ju haft fotöljer! Gissar att ni bytte ut dom av en anledning?
Oldschool, 5 år sen.
Jag föredrar också stolar och bord, både enklare och ser lite mindre ut som fredagsmys. ![]()
Du får skaffa en sådan där cykel som clownen Manne hade på 80-talet och cykla in och ut ur studion…
Katten borde få en liten säng på hyllan! Skulle garanterat öka streams på Youtube om den sov där. ![]()
När det kommer till ljushållare är de inte bara funktionella utan lägger också till elegans och atmosfär. För en klassisk look, gå till metalll jusstakehållare, medan glas- eller kristallhållare är bra för en modern touch. Själv hittade jag en gång en vacker vintage ljusstake i en antikaffär. Det hade intrikata mönster och förvandlade mitt matbord till ett magiskt utrymme. Så omfamna din stil och låt levande ljus göra sin magi. Glad ljusjakt!