Eftersom det verkar ett engagerande ämne så tänker jag att vi fortsätter diskussionen från Språåååååk i podden:
samt
PS. Jag vet inte ens vad en “suckulent” är för något…
Eftersom det ändå gått fem är nu sedan vi var i studion och jag är typ sämst på inredning. Låt tipsen flöda så ska jag se om jag värva @carolinebolmeson och @caspian till en “studio-makeover”…
Absolut öppen för förslag. Vi har haft exakt samma i fem år, är lite trött på den men har inte kompetensen att göra något åt det. Därför är det faktiskt en uppriktig fråga om inspel.
Skönt att @janbolmeson äntligen tar detta på allvar.
I grunden skulle jag vara ytterst nöjd om vi kunde få en planta till för att öka symmetrin. Samtidigt behöver givetvis någonting göras åt golvlampan. ha antingen 2 (symmetri) eller ingen.
Vidare kan ni givetvis ha en lite snajsigare träskiva också men det är inget som jag bryr mig så mycket om.
Kanske en inramad bild av beckyindexet vs S&P 500 hade varit på sin plats. ALLA vet att #beckyalwaysbeatsthemarket.
Sitter och spanar igenom lite äldre videos, för referensmaterial. I flera äldre avsnitt så finns det två gröna växter, men för mig känns det som den stora fikusen i hörnet känns mer harmoniskt än när de har en stor växt också på hyllan bakom stolarna.
Just för stram symmetri uppfattar jag ofta som sterilt, stramt och opersonligt, men balans och harmoni är viktigt.
Vore kul med minst en plojpryl, kanske ett sedelträd eller ett foto med fyra hinkar.
Vilken rolig utbrytartråd! Ser framför mig ”Inreda tillsammans”
Jag suger på inredning och ger därför inga tips, men älskar att läsa om olika idéer! Och önskar samtidigt att jag vore mer inredningskompetent…
Det är för lite matematik i den här tråden, så jag slänger in George David Birkhoffs lite tveksamma M = O / C.
M är ett mått på hur estetiskt tilltalande nånting upplevs.
O är hur pass ordnat objektet är. Här ingår bland annat symmetri.
C är hur komplext föremålet är.
Miljön i Jans studio får sägas ha lågt C (komplexitet). Alltså krävs det inte så mycket O (symmetri) för att det ska upplevas som estetiskt tilltalande.
Om Jan däremot inför en massa extra attiraljer i studion ställs högre krav på ordning och symmetri.
PS.
Om man promt vill höja symmetri så är ett förslag att Jan och Karoline klär sig identiskt.
DS.