Inredningen i studion.... brist på symmetri, suckulenter och krukor | Studio-makeover

Eftersom det verkar ett engagerande ämne så tänker jag att vi fortsätter diskussionen från Språåååååk i podden:

samt

PS. Jag vet inte ens vad en “suckulent” är för något… :flushed:

Eftersom det ändå gått fem är nu sedan vi var i studion och jag är typ sämst på inredning. Låt tipsen flöda så ska jag se om jag värva @carolinebolmeson och @caspian till en “studio-makeover”… :joy:

2 gillningar

Jag gillar enkla lösningar - alla börjar lyssna i sin podd-app istället så behövs ingen inredning.

5 gillningar

Kul kidnappning av inlägg!

Vi kanske ska fråga @janbolmeson och @carolinebolmeson först och främst om ni trivs och är nöjda med studion eller om ni välkomnar förslag och ideér?

Sen är jag nyfiken på hur länge ni haft studion och har ni haft samma inredning från början?

Suckulenter är ofta låga, lite tjockbladiga och tåliga växter som inte behöver vattnas så ofta. Men även kaktusar hör till denna växtfamilj.

Bildexempel:

3 gillningar

Absolut öppen för förslag. Vi har haft exakt samma i fem år, är lite trött på den men har inte kompetensen att göra något åt det. Därför är det faktiskt en uppriktig fråga om inspel. :slight_smile:

4 gillningar

Jag ska klura lite, återkommer med lite ideér inom någon vecka!

Lista gärna era favoritfärger, material och om det är något ni tror kan förbättras rent funktionellt i studioutrymmet!

Vi måste höra andras förslag också, måste finnas många här inne som gillar att inreda!

Jag är ju inget inredningsproffs, men har lätt för att visualisera. Så några ideér bör jag kunna ordna fram!

3 gillningar

Vore mycket uppskattat. :pray:

Jag tror vi båda gillar naturmaterial, eller vad säger du @carolinebolmeson? Tror egentligen på vitt med färgklickar.

Hoppas på det. :blush:

2 gillningar

Räcker väl att Jan byter tröja som han brukar göra? Varför krångla till det ännu mer? :rofl:

5 gillningar

Tycker ni ska tapetsera om och klä väggarna med 1000-lappar.

Även köpa på er lite mer fysiskt guld och smälta ner detta och göra en ny bordsskiva av. :slight_smile:

10 gillningar

100miljonersmannen deluxe eller? :joy:

3 gillningar

Japp, viktigast av allt är att visa att det går och har gått bra. Det är viktigare än själva innehållet i podden /sociala medier/forumet.

Ett hett tips är att även guldfoliera teslan om ni inte redan gjort det! Även en personlig regskylt som typ “Riktpar”, Stålar", Cashing", “Boss”…

OBS! Ironi! :wink:

7 gillningar

Du glömde, para, lax, kaniner och sådant… #snabbacash

2 gillningar

Bara fantasin sätter gränser!:slight_smile:

Skönt att @janbolmeson äntligen tar detta på allvar.

I grunden skulle jag vara ytterst nöjd om vi kunde få en planta till för att öka symmetrin. Samtidigt behöver givetvis någonting göras åt golvlampan. ha antingen 2 (symmetri) eller ingen.

Vidare kan ni givetvis ha en lite snajsigare träskiva också men det är inget som jag bryr mig så mycket om.

Kanske en inramad bild av beckyindexet vs S&P 500 hade varit på sin plats. ALLA vet att #beckyalwaysbeatsthemarket.

image

2 gillningar

Sitter och spanar igenom lite äldre videos, för referensmaterial. I flera äldre avsnitt så finns det två gröna växter, men för mig känns det som den stora fikusen i hörnet känns mer harmoniskt än när de har en stor växt också på hyllan bakom stolarna.

Just för stram symmetri uppfattar jag ofta som sterilt, stramt och opersonligt, men balans och harmoni är viktigt.

Vore kul med minst en plojpryl, kanske ett sedelträd eller ett foto med fyra hinkar. :blush:

4 gillningar

Lite varmare hemmakänsla borde ni köra på

3 gillningar

Så fint! :blush:

Är nyfiken, hur ser det ut bakom gardinerna?

Vägg, fönster, rum, förråd? :see_no_evil:

1 gillning

Vilken rolig utbrytartråd! Ser framför mig ”Inreda tillsammans” :grin:
Jag suger på inredning och ger därför inga tips, men älskar att läsa om olika idéer! Och önskar samtidigt att jag vore mer inredningskompetent…

3 gillningar

Hade även varit kul om @janbolmeson hade på sig en sådan här under inspelningen.

5 gillningar

Det är för lite matematik i den här tråden, så jag slänger in George David Birkhoffs lite tveksamma M = O / C.

• M är ett mått på hur estetiskt tilltalande nånting upplevs.
  • O är hur pass ordnat objektet är. Här ingår bland annat symmetri.
  • C är hur komplext föremålet är.

Miljön i Jans studio får sägas ha lågt C (komplexitet). Alltså krävs det inte så mycket O (symmetri) för att det ska upplevas som estetiskt tilltalande.

Om Jan däremot inför en massa extra attiraljer i studion ställs högre krav på ordning och symmetri.

PS.
Om man promt vill höja symmetri så är ett förslag att Jan och Karoline klär sig identiskt.
DS.

3 gillningar