Jag började fundera på vad jag skulle vilja se för inriktning på RT i framtiden och tänkte att jag/vi kanske kan återkoppla några tankar och önskemål till @janbolmeson och @carolinebolmeson.
Personligen tycker jag avsnitten där Jan läst en bok som han sedan bryter ned och resonerar kring är absoluta favoriter men även intervjuavsnitten är ofta intressanta.
Skulle gärna se ett samarbete med någon fondförvaltare där man kunde direktinvestera i modellportföljerna.
Jag funderar mycket kring bevisningen i den forskning som ofta nämns som en grund till investeringsstrategin hos RT. Personligen tolkar jag de länkade rapporterna/avhandlingarna som till stor del baserade på induktion. Det upplever jag som en svaghet och skulle gärna se ett mer deduktivt resonemang framåt.
Tillägg:
För dig som hittat denna tråd men inte är så intresserad av de grova penseldragen som diskussioner kring riktning gärna svänger sig med så har @janbolmeson startat en mer konkret tråd där du kan lämna ett direkt förslag på ett avsnitt du önskar:
Vilket ämne skulle du gärna se oss göra ett avsnitt om?
Edit:
Nystart av tråden i detta inlägg: