Hej! Jag funderar på att investera i en Indienfond och har fått tips om Nordea indienfond och Invesco india Equity A USD Acc. Båda har dock väldigt höga avgifter. Någon som har nåt tips eller har någon input vilken man ska välja?
Tack för svar!
/H
Hej! Jag funderar på att investera i en Indienfond och har fått tips om Nordea indienfond och Invesco india Equity A USD Acc. Båda har dock väldigt höga avgifter. Någon som har nåt tips eller har någon input vilken man ska välja?
Tack för svar!
/H
Franklin FTSE India UCITS kostar knappt två promille per år. Mer än så verkar onödigt att betala.
Flesta Indien fonderna på ISK har rätt hög avgift, vissa uppemot 2.50%…
Jag har valt att investera i en Indienfond ändå, då landet trots vara på uppgång på längre sikt…pratas om utvecklat land 2048 eller liknande, samt att bli tredje största ekonomin 2030… men är väl en del som ska klaffa för detta… får hoppas på en 20-30 års horisont att det kanske kan bli riktigt lönsamt…
Tack för svar! Låter ju ändå som en lovande investering trots höga avgift! ska nog investera några %. Har du nåt tips på vilken fond man ska satsa på? vilken kör du på?
/H
Kolla efter etf:er. De brukar vara billigare. Tillkommer dock courtage och växlingsavgift.
Indien är den dyraste aktiemarknaden just nu (högre forward PE än US).
Mitt tips är att kanske vänta lite.