Ingen kan svara på det. Däremot är vi nog alla överens om att flit och systematik lönar sig i längden. Fortsätt månadsspara och glöm att försöka timea marknaden, för det kommer du inte kunna.
Vi måste börja se hur de stora gör. PPM slutar ju inte att sätta in pengar varje år för att börsen går ner. De säljer heller inte av ditt innehav när börsen är hög och köper om det när börsen ligger lägre. Din tjänstepension likadant. Din arbetsgivare kommer forttta sätta in pengar varje månad oavsett hur börsen går. Du springer väl inte till lönekontoret och ber dem hålla på pengarna tills börsen går upp?
Samma med privat sparande; gneta på varje månad. Ombalansera en gång per år om du har fler än en fond. Januari?