Patchday på RT: Byte av servern för forumet - torsdag 20 juli kl. 10.00 - 13.00

Yep, lägger det på tabbekontot. :heart:

2 gillningar

Glöm det! Shit happens. Värre saker kunde raderats! :grinning:

Jag blev bara så jädra paff. Trodde jag typ blåst en säkring men så hade det ju sin förklaring.

Gammalt djungelordspråk: Hellre ett olyckligt serverbyte än en blåst säkring :joy:

3 gillningar

Kanske lite off-topic men vad heter den mjukvara som driver det här forumet? Gillar den skarpt och undrar mest för framtiden om man själv skulle sätta upp något.

3 gillningar

Här är den:

2 gillningar

Mange takk!

3 gillningar

Tänk!

Jag hade räknat med 500 buggar, 5 - 10 h server offline meddelande och minst 20 svärande forumanvändare.

1. Vi fick 5 minuter miniglitch. (Som bara jag märkte.) :woman_shrugging:
  2. Vi ”förlorare” 30 minuters skriverier när servern gjorde en ”time warp”. Ingen katastrof! :raised_hands:
  3. Alla ”kastades” ut ur forumet och var tvungna att förnya sina lösenord! = Gratis säkerhetsuppdatering! :heart:
  4. En suck? från en person? :see_no_evil:

Så en tokbra ”patchday” om man jämför med hur det oftast ser ut när ”proffs” gör stora uppdateringar! :clinking_glasses::champagne:

Så var stolt, nöjd och njut av att vi nu har en färsk server att härja på! :tada:

5 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Byte av hårddisk på forumservern kl 0800 imorgon 14 november

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Byte av hårddisk på forumservern kl 0800 imorgon 14 november