Mitt sista inlägg på RT

Kul! Jag hade precis igång en Country spellista när jag såg detta, perfekt efter skidåkning, när man grillar eller bara vill ta det lite lugnt! Låten som spelas nu är Before he cheats med Carrie Underwood

Detta blir mitt sista inlägg på RT - allt gott till er alla och stort tack till @janbolmeson och @carolinebolmeson! Tack även till alla moderatorer för ert ideella arbete med att försöka hålla ordning på trådarna. :+1::muscle:

7 gillningar

Oj! Varför? :hushed:

Det låter som ett väldigt definitivt beslut, så lycka till med vad du tar dig för framöver också.

Mer on-topic i tråden: Ultravox - “I want to be a machine” från första plattan.

3 gillningar

Haha, kanske lät dramatiskt (oavsiktligt!). Off topic, men för att använda Jans ord så känner jag att det tar mer energi än vad det ger.

Det börjar (för mig) bli lite repetitivt, men framförallt är det att allt eftersom forumet vuxit känner jag att trådarna ganska ofta urartar och det gör att jag inte har ork och lust att dela min kunskap och mina perspektiv. Det urartar ofta i ordmärkeri och pseudo-debatter. Att ta bort mitt konto gör det enklare för mig att inte fortsätta att gå in och reta upp mig.

Jag tror vi alla vet vilka användarna är som provocerar fram detta och jag gissar att 95% av medlemmarna skulle uppskatta en liten rensning.

Det är enligt mig dags att sluta gå in i debatter om definitioner om forskning, forumregler, etc. Det är ett privat forum, och om @janbolmeson & @carolinebolmeson känner att vissa användare tar forumet i fel riktning - ja då är beslutet ganska enkelt och det behövs inte motiveras mer än så. Givet att det pågått ett tag så känner det kanske annorlunda, och det är också okej - det är som sagt deras forum! :slight_smile:

Slutligen än en gång stort tack till Jan, Caroline för allt ni gjort och gör för att öka kunskapen om privatekonomi hos allmänheten, och inte minst till moderatorerna och alla konstruktiva medlemmar som du!!

Ha det gott och vem vet vi kanske ses därute igen!

15 gillningar

Har skickat ett PM. :heart:

Jag tar väldigt gärna hjälp och feedback, försöker ju dessutom adressera en hel del av utmaningarna i forumet bl.a:

6 gillningar

Tråkigt att du lämnar… Vi kanske inte riktigt följer samma trådar men de senaste veckorna så tycker jag att klimatet på forumet blivit bättre och allt mindre urspårningar av trådar och tjafsande :slight_smile:

9 gillningar

Ja, som allt annat så växer forumet och jag upplever att förra veckan tog vi rätt många kliv, både med förtydligandet kring regler, modereringen, kunnig- samt chatt-funktionen och att vi är hårdare med att varna / tysta / stänga av folk än vad vi har varit tidigare.

Jag hoppas att det gör skillnad. :heart:

7 gillningar

Tycker också det funnits några “bråkstakar” sista året, som gjort att jag inte heller haft lust att besöka forumet. En efter en verkar de ha lämnat, och sista veckan/veckorna har det blivit ännu lugnare (just nu ingen aktiv “bråkstake”). Uppskattar att ni kommer vara hårdare med att varna folk än tidigare.

5 gillningar

Ja, det här är ju mitt första forum (har aldrig hängt på andra) så jag tar det absolut på mig att jag var sen på bollen med både varningar, tystningar och avstängningar. Jag förstod inte hur det påverkade er andra. Jag ber om ursäkt för det och tar det på mig. :cry:

Credd ska gå till de andra moderatorerna som var mycket snabbare än jag med att förstå. Men som jag själv brukar säga: “vi gör alla så gott vi kan och fattar så fort jag hinner.”

12 gillningar

Ja, håller med 100% att senaste 1-2 veckorna har det skett en markant förbättring.

5 gillningar

Lycka till kompis!

Kommer sakna dina åsikter och perspektiv.
Välkommen tillbaka!

3 gillningar

Kan känna igen mig lite i det här med att diskussioner med allt för många inlägg på allt för stora forum tar mer energi än vad det ger. Dessutom kan jag inte låta bli att fundera över efter att ha fått grunden lagd genom att lyssna och läsa på Rika Tillsammans att det blir lite svårt att behålla intresset. Ekonomiska lagar är lite som fysiska lagar, dvs de är konstanta. Är ju inte troligt att det skulle visa sig att index-fonder och fondrobot är helt fel 2024 och att någon smart person kommit på något annat. Dilemmat vore kanske ett ämne i sig för en framtida podd, vad gör man när man vill ta nästa steg i sitt sparande?

2 gillningar

Det här forumet är välskött. Så jag tycker absolut inte att du ska ta det så hårt att skribenter kommer och går. Det är snarare nyttigt och fullt naturligt med lite ruljans.

Välkomna att hänga en vecka på Gnagarforum eller annat valfritt idrottsforum efter en förlust för perspektiv. :joy:

12 gillningar

Håller med. Det finns ett utmärkt recept och ett par ingredienser. Vissa väljer att salta lite mer, andra struntar i saltet. Grundprinciperna har inte ändrats markant på de 9 år jag hängt här.

Forumet är till 99,8% till för att mätta våra olika beroenden och egon – i form av spekulativa lekhinkar, vadslagning, favoritchoklad och öl, snopp-mätning (vad har DU i lön), CTRL+F på Jacke’s senaste indexfond, och CTRL+R på Zino’s ultimata allvädersportföljstråd, samt olika ångesttrådar om hur AI kommer döda oss… och en massa annat underbart :slight_smile:

10 gillningar

Ändå mycket bättre än hur det såg ut på min Facebook innan jag sa upp det :slightly_smiling_face: det får man säga är ett godkänt betyg för ett öppet internet forum för sakfrågor

5 gillningar

Vad händer när Niklas tar bort sitt konto? Försvinner de inlägg han gjort? Eller ligger de kvar? :slight_smile:

Inläggen ligger kvar med användare ’Anon12345’ typ. Har man inte gjort fler än 15 inlägg/kommentarer så går det att radera tutti, men annars är det manuell handpåläggning och det gör vi inte. Oxå för att trådar etc skulle bli helt knas då.

4 gillningar

Kom ihåg att det är tillåtet att ändra sig! :hugs:

3 gillningar

Tycker folk beter sig överlag väldigt bra här inne och vi har få problem jämfört med många andra forum.
Själv drev jag ett forum med 340k medlemmar och jag var tvungen att vara skoningslös, jag raderade flertal konton varje dag.
Alltifrån ren reklam eller spam eller folk som betedde sig illa.
Jag var ensam moderator så besluten togs på sekunder när jag slängde ut folk.

Trots alla problem folk ser med inläggen här inne anser jag att det ändå går lugnt till :laughing:

9 gillningar

Synd att du känner så och väljer att lämna!

Hoppas du i framtiden kommer tillbaka, eller hinner ändra dig!

Tror vi andra skulle uppskatta om du ändå behåller ditt konto, även om du slutar logga in. Är lite fint att ha kvar avataren, även om du inte är aktiv. :heart:

2 gillningar