Inlägg raderas?

Hej,

Jag skapade nyss tråd om en villa för 30 miljoner jag tänkte köpa men den försvann.

Jag är ny på sidan så vet ej vad som gick fel.

Är den kvar? Om inte varför?

Nej den ligger kvar. Flaggades av någon vad jag kan se. Vet inte varför…

Den var borta ett tag men ser den igen.

Det meddelandet kan däremot flaggas … lätt :wink:

Trollmatning görs bäst på www.familjeliv.se.
Eller Flashback om du vill träffa likasinnade.

Det är jag som raderat dina inlägg och skickat dig förklaring via PM samt stängt av din möjlighet att skriva i forumet tills imorgon. Jag önskar gärna en trevlig ton och framåtriktade konversationer. Finns som andra påtalat andra forum som lämpar sig bättre för dina inlägg.

25 gillningar

Hej, din tråd finns kvar men är av uppenbar rasistisk karaktär och långt ifrån en seriös frågeställning.

Rasism och diskriminering är i grunden fel, ganska enkelt för gemene man.

#enängelstålamod

Bra @janbolmeson - Det har inte gått lika vänligt till på det forum jag modererar, så mycket kan jag säga. Ett dygn är ju knappt jämförbart med skamvrån i forumsammanhang.

Jag förstår inte.

Han skrev ju ” utan allt för många etniska svenskar som grannar?”

Som jag förstår det så vill han bo i ett multikulturellt område.

Vad är rasistiskt i det? :thinking:

Han verkar vilja särskilja sig från en viss etnicitet

2 gillningar

Men herre gud. Får man inte ens säga att man vill bo i ett multikulturellt område utan att vara rasist mot svenskar då? :joy:

Då är det nog kört med alla former av integration.

1 gillning

Fast det var ju inte vad han skrev? Han skrev att han vill bo utan allt för många etniska svenskar? Då kanske man ska bo i en annan huvudstad än Sveriges? :joy:

2 gillningar

Menar du allvar med att du inte tycker att det är rasistiskt att skriva så? Om du menar allvar, tycker du då inte heller att det inte är rasistiskt att byta ut svenskar mot någon annan nationalitet?

Nog tycker jag att det är rasistiskt att skriva att man inte vill bo nära för många “etniska svenskar”.

2 gillningar

Äsch, strunta i vänstertrollet (som förmodligen är etnisk svensk själv).

Poängen är väl att det inte var någon seriöst ställd fråga utan en klassisk trollning. En lyckad sådan också eftersom det nu uppstår en diskussion.

5 gillningar

Jamen, etniska svenska är 80% av befolkningen dvs den absoluta majoriteten, och då måste vi ju tåla kunna tåla att någon söker sig till ett multikulturellt område.

Jag kan inte med bästa vilja se det som rasistiskt att vilja leva mer multikulturellt.

Kan man så inte ställa en fråga som tex, var kan jag åka på semester till Thailand utan att det bara är
Svenskar på stranden? Är det också rasistiskt?

Man skulle också kunna tolka frågan som “varför finns där inga 30 miljoner kronor villor i rinkeby”
Eller blir jag rasisten nu haha

2 gillningar

Var kan jag åka på semester till Thailand utan att det bara är thailändare på stranden?

Varför då?

Efter att ha bott många år utomlands så är det faktiskt helt genuint från min sida att vilja ha fler olika typer av människor runt mig.

Jag kan relatera till frågan. Som utlandssvensk blir man rätt ofta betraktad som ett UFO när man flyttar hem. Man ser ut som en svensk. Man pratar som en svensk. Man kan alla Svenska sociala koder. MEN man tänker lite annorlunda. Då får man ”är du ett UFO” blicken. Inte alltför sällan heller :joy:

2 gillningar

Efter att ha varit mycket i Thailand så är svaret från mig. ”Åk inte till Thailand” :grinning:

Om man tillhör en etnicitet eller har en viss nationalitet så kan man ju knappast vara rasist mot sin egen etnicitet / nationalitet. Skulle det vara någon form av själv-rasism?

Tror verkligen inte TS har svårt att hitta ett köpeobjekt för under 30Msek i ett mångkulturellt område i Stockholm om han verkligen efterfrågade det.