Inlägg raderas?

Jag menar att killen kanske söker ett boende i en mer internationell miljö. Och undrar om det.

Kanske fått råd om områden av mäklare men vill använda forumet för att få fler tips.

Kan ju lika gärna var så.

Under? Det var ju runt 30 mille som gällde och krav på svennefritt område.

Klassiskt trollbeteende i min bok. Att sedan avfärda alla flaggor med ordvalet “svennejävlar” hjälper kanske inte ens sak heller

3 gillningar

Ja då är det rätt uppenbart ett troll.

Fast han har aldrig tagit varken orden internationellt eller mångkulturellt i sin skrift. Det är din tolkning. Han har skrivit att han vill bo utan allt för många etniska svenskar som grannar. Och i ett hus för 30Msek.

Då får han köpa ett hus på en ö i skärgården i så fall.

1 gillning

Ok, så vi betraktar frågor som misstänkta genom att anta att frågeställaren har onda avsikter?

Utan att ens ge frågeställaren en chans för att se om det faktiskt är en ärlig fråga.

Guilty until proven innocent? :joy:

Tycker vi stänger den här tråden nu med samma anledningen till att TS blev avstängd.

Ha ha, ja då är det nog fler som ska stängas av. Som jag :joy: Jag tar nog väldigt oproportionerligt mycket av Jans tid.

Har personligen inte misstänkt honom att ha onda avsikter, det är din halmgubbe. Dock tycker jag det är aningen provokativt att skriva att man vill bo i Sveriges huvudstad men helst utan så många etniska svenskar som grannar.

1 gillning

Jo men det måste vi ju kunna hantera. Det är ju en del provokativa diskussioner på en massa olika områden här.

Att en sådan fråga betrakta som så provokativ att det föranleder avstängning …. Mm, låt oss säga att det förvånar mig.

Har inte hela historien då många inlägg och en hel tråd blivit raderad, så det beslutet får @janbolmeson stå för. Gissar att det var en välförtjänt avstängning dock.

2 gillningar

Ja Jan måste veta något jag inte vet. Har varit många andra trådar där jag tycker Jan varit oerhört generös/lätt med modereringen så detta upplevs som mycket hårt. En ny tråd, ett svar. Pang. Avstängd.

Snart ryker jag väl själv också :joy:

Frågan i säg är ställd på ett rasistisk sätt. Det kan ingen säga något annat om.
Sen kan det spekuleras i om det var menat rasistiskt eller ej.

Läser en vidare i den tråden så kommer ordvalet ”svennejävlar” istället för att förklara sin egen fråga.

Bra att pausa den användaren.

2 gillningar

Den ursprungliga tråden finns kvar.

Innan (notera detta) någon ens svarat eller någon flaggning gjorts alls startar samma person ytterligare en tråd. Där hen undrar varför saker tas bort. Inget hade då tagits bort.

Sen eskalerar språket från ursprungliga TS och ett gäng anmälningar (jag såg att inläggs doldes) kommer in.

Sen dyker Jan upp och rensar bort det värsta.

Första trådens ursprungliga inlägg är kvar.

1 gillning

Jag ser iofs tre inlägg från John Doe… inget av dessa är särskilt charmigt om det är som han påstår, dvs en genuin fråga från en nyregistrerad medlem.

1 gillning

Jag tror du begriper att användaren med frågan om hur man bäst undviker etniska svenskar, som öser begrepp som ”svennejävlar” omkring sig, i bästa fall är ett troll. I sämsta fall är det nån woke hipster som fått total snedfylla på muskotnötstet och börjat skriva sina tankar helt ofiltrerat.

1 gillning

Utifrån hur du tolkar John Doe inlägg kan jag förstå att folk uppfattar dig som ett UFO.

2 gillningar

Om jag som svenskt efterfrågar en skola utan massa invandrare i ett fattigt område, där mer än 80% är invandrare, så tycker du alltså inte att det är rasistiskt? Har jag förstått det rätt?

2 gillningar

Det där är lätt att flagga som personangrepp :wink:

När jag såg frågan så tänkte jag att jag inte har något att addera och kanske lite udda fråga men utgick ifrån att han sökte efter ett mer internationellt område i Sthlm.

Big deal, nej, inte i min bok.

Nej såklart är det du skriver rasistiskt.

Men om jag som svensk vill söka mig till ett område som inte enbart är befolkat av gelikar så kan jag inte de det som rasistiskt eftersom frågan är riktad mot min egen etnicitet. Jag söker ju mångfald, inte motsatsen.

Rasism innebär väl exkludering, spelar ingen roll vad man själv tillhör för etnicitet? Vissa tycker att man måste sparka nedåt för att vara rasistisk men jag tycker att vilket håll man än sparkar är det fel :grinning:

1 gillning

Jag kommer till datorn, 15 flaggningar, ett antal inlägg i samma anda och då kände jag att det var befogat med en paus. Inte direkt den värsta bestraffningen man kan ge. :slightly_smiling_face:

Min tanke är att forumet är lite som ett vardagsrum hemma hos mig / någon av oss. Här är det flesta diskussioner okej, men vissa typer av diskussioner lämpar sig nog i andra vardagsrum än hos mig. T.ex. Twitter är utmärkt forum för vissa konversationer, Flashback för andra och så vidare.

Handlar lika mycket om vilka man önskar ska hänga i vardagsrummet. Vissa konversationer stöter bort och andra attraherar.

6 gillningar