Inlägg raderas?

Mmm, så här är min tolkning
Jag såg den först utan svar
Läste en annan tråd.
Noterade denna tråden om radering.
Samtidigt såg jag den ursprungliga tråden.
Svarade här att den inte var raderad.
Såg sedan att den faktiskt var borta.
Editerade inlägget ovan.
Noterade att den inte var borta. Editerade igen.
Såg sedan Axr och Alec inlägg som var lite raljanta
JD blir pisssur och svarar långt ifrån snyggt men jag kan ha viss empati för det pga tykna svar men helt fine att dessa senare inlägg flaggades

Det är fullt möjligt jag missar något men alla inlägg jag sett ligger fortfarande kvar i 30 Mkr tråden.

Det brukar vara mycket hårdare diskussioner här på RT än så, även om tonen är generellt sett bra.

Så jag är genuint förvånad, ja.

Och inser nog först nu hur infekterad debatten är i Sverige :slight_smile:

Alltså… som redan sagts så blir ni alla trollade. Sluta mata trollet genom att spinna vidare i tråden. Det ska vara högt i tak på forumet och det ska vi värna om. Inga fåniga flaggningar osv. Men rena trollningar ska hållas korta.

2 gillningar

@JFB Varför editerade du bort
“Tur jag skall flytta ut igen”

Därför att ni inte har med det att göra kom jag på.
Flyttar 1 Januari :grinning:

Då är det bara att flagga om du känner så. Men det är lite komiskt när du samtidigt tycker att diskussion där ordval som “svennejälvar” är helt ok och konstruktiva i ett forum.

Vilken debatt? Tråden är snarare fylld med svar från folk som försöker få dig att förstå att John Doe inlägg och ordval hade en rasistisk framtoning. Sen om det är så att du medvetet försöker spela dum eller trolla vidare kan bara du svara på.

Någon hade blivit stött, kallat han racist och Jan hade fått två flaggade inlägg att granska.

Som jag skrev ovan så är det såklart helt olämpligt. Komiskt att du tycker det var olämpligt men inte att mena på att jag är ett UFO :wink:

Så alltså egen-rasism då. Att vilja vara mer internationell eller mångkulturell är rasism mot sig själv. Märkligt. Precis det jag menar med debatten i Sverige. Får ju snart inte säga något alls.

Nej, knappast trolla för jag har hängt här i så där en 4 år inkl gamla forumet, gett ett par tusen likes och fått minst lika många på de flera tusen inläggen senaste året.

Ingen här vet väl vilken etnicitet John Doe har?
Det enda vi vet från inlägget är att det är rasistiskt formulerat.

1 gillning

Mm, vi får väl se om/när han kan återkomma till forumet och svara själv. Hittills är ju domen hård på en fråga och något olämpligt inlägg därefter. Om han ens kommer tillbaka :wink:

Av användarnamnet att döma så tror jag han kommer förbli okänd för oss. :wink:

1 gillning

Med risk för att klyva hårstrån har vi ingen aning om vilken etnicitet TS har. Plättlätt att ladda upp en profilbild som är fake. Och man kan inte heller se på bilden om TS är “etnisk svensk”. Vi verkar glömma att alla vita människor inte är etniska svenskar, och att all etnisk diskriminering inte har med hudfärg att göra.

Typ som att Israeler och Palestinier kan avsky varandra trots att de kanske delar pigment. Typ som att det inte är så trevligt att be om ett “samefritt” område i norra Sverige. Självklart ska Jan moderera bort sånt strunt.

Klart det är ett troll. @JFB blev lurad men vill inte erkänna det så vederbörande spinner vidare.

2 gillningar

Jag har inga som helst problem att erkänna när jag har fel. Det är väl en av mina styrkor att kunna göra :slight_smile:

Så vi får helt enkelt se när/om JD kommer tillbaka om han (eller hon? :wink: ) år ett troll eller inte.

Däremot är en del reaktioner från andra en tankeställare för mig om jag vill hålla till här på forumet. Det är inte första gången men kanske borde vara sista gången :thinking:

@JFB
Om någon hade skrivit ”Jag tänkte köpa en villa för 3 miljoner kronor snart och vill veta i vilka områden i Stockholm jag kan göra det utan allt för många araber som grannar?”

Du hade inte reagerat? Tyckt det var fel? Tror det är bra om du tar dig en funderare som du säger

JO! Och det har jag förklarat ovan :rage:

Din förklaring är undermålig och vad det verkar är du ensam om den tolkningen

Jaha så nu har trollet lyckats att så split mellan seriösa användare på detta lysande forum :frowning_face:

3 gillningar

Ni gick rakt i trollets fälla. Man måste inte ha en åsikt om exakt allting. :laughing:

Är inte denna tråden nästan bara slöseri på tid? :wink:

Om ingen skriver något riktigt klokt och värdeskapande så tror jag att vi stänger tråden. Hoppas det är ok. :+1:

10 gillningar

Ja @Anonym det är precis sådant som händer när man väljer att inte använda ”benefit of the doubt” principen.

Nej, @janbolmeson, jag tycker inte det är slöseri med tid för det visar en annan sida av RT. Åtminstone för mig.

Man försöker inte se en annan persons perspektiv. Man utgår ifrån att andra - i detta fallet jag - är en komplett idiot som ska jagas och nagelfaras bara för att jag uppfattade frågan som, om än udda, ändå möjligtvis genuin. Och stod upp för det. Gå emot strömmen ska man inte göra :wink:

Orsaken att jag uppfattade frågan på det sättet är för att jag tänker lite likadant. I detta fallet att jag vill bo i en mer internationell miljö efter många år utomlands. Men så får man tydligen inte tänka.

Det är fullt möjligt att jag blivit trollad av JD. Men då har i så fall alla andra också blivit det. Jag tycket att denna tråden var nyttig för mig för den visade återigen hur svårt det är att åter-intregrera sig i Sverige. Man ska tycka som alla andra och gör man inte det så ska man åtminstone hålla käften :slight_smile: Det är bara ytterligare en liten liten liten bekräftelse på att vårt beslut att återigen lämna landet var rätt. Jag tror det finns några andra “återvändare” här på forumet som förstår den tanken.

Några tankar till er andra i tråden (inte specifikt du Peter).

… Försök tänk tanken om JD inte är ett troll utan faktiskt var ny på forumet och frågade om lämpliga områden att bo i utifrån sitt perspektiv men fick mothugg om att vara troll. JD lackade ur och svarade tokfel med helt rätteligen flaggade inlägg. Blev därefter avstängd och har sedan dess inte kunnat förklara sig. Hur kul hade det varit att vara i den sitsen?

… Tänk sen tanken att du tyckte tyckte det var konstigt att det flaggades utifrån ditt perspektiv. Sådär en 60 inlägg senare så funderar du på att lämna forumet permanent efter lite av en häxjakt trots att du hängt på forumet i åratal. Hur kul hade det varit?

… Tänk sedan ett varv till. Vilken är nästa fråga som någon kommer med som också betraktas som trollning utan någon form av bevis, annat än det som kanske Jan sitter på som moderator. “Guilty until proven innocent” leder ju inte framåt utan sänker bara taket på diskussionen.

Om man utgår ifrån att andra är idioter så blir det som det blir :slight_smile:

Nu tar jag mig en funderare på om jag vill hänga här mer eller inte. Som @janbolmeson uryckte det så himla bra - att forumet är lite som en del av ens vardagsrum. Typ vill jag ha RT i mitt vardagsrum. Jag tycker ärligt talat att de senaste månaderna har varit lite mer grälsjuka, lite mer nagelfarande av åsikter, lite mer hårklyveri än det varit tidigare. Så det kanske är dax för mig att dra gränsen hårt denna gången.

Oavsett om jag återkommer eller inte så säger jag ett genuint STORT TACK till de många här för många trevliga, lärorika och intressanta diskussioner :slight_smile:

4 gillningar