Ja @Anonym det är precis sådant som händer när man väljer att inte använda ”benefit of the doubt” principen.
Nej, @janbolmeson, jag tycker inte det är slöseri med tid för det visar en annan sida av RT. Åtminstone för mig.
Man försöker inte se en annan persons perspektiv. Man utgår ifrån att andra - i detta fallet jag - är en komplett idiot som ska jagas och nagelfaras bara för att jag uppfattade frågan som, om än udda, ändå möjligtvis genuin. Och stod upp för det. Gå emot strömmen ska man inte göra 
Orsaken att jag uppfattade frågan på det sättet är för att jag tänker lite likadant. I detta fallet att jag vill bo i en mer internationell miljö efter många år utomlands. Men så får man tydligen inte tänka.
Det är fullt möjligt att jag blivit trollad av JD. Men då har i så fall alla andra också blivit det. Jag tycket att denna tråden var nyttig för mig för den visade återigen hur svårt det är att åter-intregrera sig i Sverige. Man ska tycka som alla andra och gör man inte det så ska man åtminstone hålla käften
Det är bara ytterligare en liten liten liten bekräftelse på att vårt beslut att återigen lämna landet var rätt. Jag tror det finns några andra “återvändare” här på forumet som förstår den tanken.
Några tankar till er andra i tråden (inte specifikt du Peter).
… Försök tänk tanken om JD inte är ett troll utan faktiskt var ny på forumet och frågade om lämpliga områden att bo i utifrån sitt perspektiv men fick mothugg om att vara troll. JD lackade ur och svarade tokfel med helt rätteligen flaggade inlägg. Blev därefter avstängd och har sedan dess inte kunnat förklara sig. Hur kul hade det varit att vara i den sitsen?
… Tänk sen tanken att du tyckte tyckte det var konstigt att det flaggades utifrån ditt perspektiv. Sådär en 60 inlägg senare så funderar du på att lämna forumet permanent efter lite av en häxjakt trots att du hängt på forumet i åratal. Hur kul hade det varit?
… Tänk sedan ett varv till. Vilken är nästa fråga som någon kommer med som också betraktas som trollning utan någon form av bevis, annat än det som kanske Jan sitter på som moderator. “Guilty until proven innocent” leder ju inte framåt utan sänker bara taket på diskussionen.
Om man utgår ifrån att andra är idioter så blir det som det blir 
Nu tar jag mig en funderare på om jag vill hänga här mer eller inte. Som @janbolmeson uryckte det så himla bra - att forumet är lite som en del av ens vardagsrum. Typ vill jag ha RT i mitt vardagsrum. Jag tycker ärligt talat att de senaste månaderna har varit lite mer grälsjuka, lite mer nagelfarande av åsikter, lite mer hårklyveri än det varit tidigare. Så det kanske är dax för mig att dra gränsen hårt denna gången.
Oavsett om jag återkommer eller inte så säger jag ett genuint STORT TACK till de många här för många trevliga, lärorika och intressanta diskussioner