Waka
(Waka)
18 Januari 2024 21:01
1
Vilka är era bästa podtips om ekonomi. Lyssnar idag på -Rika tillsammans, Ekonomiekot extra, Kapitalet, Plånboken, Ekonomiakuten.
En av mina favoriter var -Follow the money- men dom har slutat vill gärna ha tips om något liknande. Engelska poddar funkar också.
Är inte intresserad av poddar som slänger ut en massa börstips a -köp denna aktien! Utan mer om ekonomi i stort.
2 gillningar
The Rational Reminder Podcast
2 gillningar
JFB
(JFB)
18 Januari 2024 21:08
3
PensionCraft på YT. Inte som det låter om pension utan ekonomi i allmänhet. Rätt allmänbildande. Liknande investerings filosofi som RT
4 gillningar
JFB:
PensionCraft på YT
Cool. Ny för mig. Ska kolla.
1 gillning
Jag rekommenderar ’Ekonomi på riktigt med Charlie och Mathias’
1 gillning
ERM
(ERM)
19 Januari 2024 09:05
7
Freakonomics Radio . En blandning av ekonomi, psykologi och samhälle.
3 gillningar
The Long View från Morningstar har haft flera intressanta gäster:
Expand your investing horizons and look to the long term. Join hosts Christine Benz and Jeff Ptak as they talk to influential leaders in investing, advice, and personal finance about a wide-range of topics, such as asset allocation and balancing risk...
Frusse
20 Januari 2024 09:23
9
Kanske “Kapitalet” kan passa?
1 gillning
MattiasA90
(Mattias Andersson)
20 Januari 2024 09:39
10
Risk parity radiolyssnar jag på ibland. Blandad allvarsamma och flummig samtidigt. Dock ganska nördig med mycket fokus på portföljstrategier.
Mr_Jake
(Jakob )
4 Maj 2025 05:15
11
Behöver öva och förbättra min engelska. Finns det någon i forumet som har tips på någon bra och intressanta podd likt Rikatillsamnans eller liknande där man talar en lättförståelig engelska?
Melwa
(K. Petersson)
4 Maj 2025 08:07
12
Finns på Spotify med.
https://open.spotify.com/show/0vP5KPoQdfEhcTUyxuBdS7?si=CjfO8ChRS6GuWS2uroVQjA
Jag lyssnar på nya Dead on the money , en gren av The plain bagle på YT. Lyssnar på båda.
Lyssnar även på Småspararpodden , bra och saklig och oberoende information om privatekonomi och investerande.
SR Plånboken och Ekonomiakuten , mest för konsumtionsråd och dylikt.
Obs
Alla länkar är till Spotify!
1 gillning
Lyssna på “marknaden” - där är en av deltagarna från Follow the money är med numera.
Melwa
(K. Petersson)
17 November 2025 16:57
14
Ser att det kommit säsong två av Generation Skuldsatt.
Avsnitt ett: Spotify
2 gillningar
Tack. Missat podden helt. Imorgon ska jag baka bröd och lyssna.
1 gillning
Melwa
(K. Petersson)
17 November 2025 17:04
16
Ska fixa länken, råkade länka avsnitt två.