Poddar om ekonomi i stort och smått

Vilka är era bästa podtips om ekonomi. Lyssnar idag på -Rika tillsammans, Ekonomiekot extra, Kapitalet, Plånboken, Ekonomiakuten.
En av mina favoriter var -Follow the money- men dom har slutat :sob: vill gärna ha tips om något liknande. Engelska poddar funkar också.

Är inte intresserad av poddar som slänger ut en massa börstips a -köp denna aktien! Utan mer om ekonomi i stort.

2 gillningar

The Rational Reminder Podcast

2 gillningar

PensionCraft på YT. Inte som det låter om pension utan ekonomi i allmänhet. Rätt allmänbildande. Liknande investerings filosofi som RT

4 gillningar

Cool. Ny för mig. Ska kolla. :+1:

1 gillning

Jag rekommenderar ’Ekonomi på riktigt med Charlie och Mathias’

1 gillning
2 gillningar

Freakonomics Radio. En blandning av ekonomi, psykologi och samhälle.

3 gillningar

The Long View från Morningstar har haft flera intressanta gäster:

Kanske “Kapitalet” kan passa?

1 gillning

Risk parity radiolyssnar jag på ibland. Blandad allvarsamma och flummig samtidigt. Dock ganska nördig med mycket fokus på portföljstrategier.

Behöver öva och förbättra min engelska. Finns det någon i forumet som har tips på någon bra och intressanta podd likt Rikatillsamnans eller liknande där man talar en lättförståelig engelska? :sweat_smile:

Finns på Spotify med.
https://open.spotify.com/show/0vP5KPoQdfEhcTUyxuBdS7?si=CjfO8ChRS6GuWS2uroVQjA

Jag lyssnar på nya Dead on the money, en gren av The plain bagle på YT. Lyssnar på båda.

Lyssnar även på Småspararpodden, bra och saklig och oberoende information om privatekonomi och investerande.

SR Plånboken och Ekonomiakuten, mest för konsumtionsråd och dylikt.

Obs
Alla länkar är till Spotify!

1 gillning

Lyssna på “marknaden” - där är en av deltagarna från Follow the money är med numera.