Undrar dock, finns motsvarande att hitta inom ISK? Då tänker jag främst utifrån att skatten är lägre på ISK än de 30% som skattas på vinsten på ett sparkonto.
Kort räntefond är närmaste motsvarigheten, exempelvis Spiltan Räntefond Kort. Risken är högre. Kan minska i värde. Under covidpandemin blev den handlingsstoppad under flera veckor. Jag hade inte valt det framför sparkonto. Avkastningen är ju också ganska låg från början så ISK-skatten tar bort en stor del av den avkastning som man hoppas på.
Frågan är behöver du dom exact efter 3 år. Eller går det vänta 5 år om det skulle behövas. Mest troligen går det nog redan vid 3 år. Men om det inge gör något att det blir något längre så finns det mycket mer och eventuellt få på och investera.
Men ska de används om exact 3 år. Så sparkontot. Och om möjligt månadspara i fonder etc med pengar sidanom
Tiden har ingen betydelse annat att du tjänar mer ju längre tid du har.
Som alltid ligger man likvid med majoriteten av sitt kapital och placerar några enstaka procent i ett antal underliggande produkter med tresiffrigt i hävstång.
Hög avkastning och liten risk, en fantastisk metod.
Jag trodde han ville tjäna så mycket pengar som möjligt med så liten risk som möjligt på relativt kort tid.
Frågar man på ett ekonomiforum känns det mycket troligt.