Sparande på norskt bankkonto och vill komma igång med pengamaskin

Hej

 

Idag har jag ett sparande på ett bankkonto i Norge, där summan ligger på ca 450 000 kr. Valutakursen har stabiliserats något nu och jag tänker att de är dags att avsluta bankkontot och ta hem sparandet till Sverige och placera dem i fonder. Har med detta tänkt att sparandet ska agera som pengamaskin och kan ligga orörda tills jag går i pension. Vilket kommer hända om ca 30 år.

 

Hur tycker ni att jag ska göra för att komma igång med pengamaskinen?

Tankar: Ska jag köpa för allt sparande i ett bräde eller ska jag köpa i omgångar för att fånga upp eventuella börsnedgångar.

Hej!

Vad kul att du är på gång med ditt investerande! Jan har räknat på detta. Oftast tjänar du på att investera allt direkt

 

.Lycka till!