Sparande till 6 åring och 8 månaders

Hej! Jag har idag sparat cirka 45000:- till vår dotter i Nordea Aktiealokering. Per dags datum en värdeförändring på 8800:-. Vet inte om jag ligga kvar eller om det dags att flytta över. Sparar 1000:-/månad. Ska nu även börja spara 1000:- /månad till vårt andra barn. Tacksam för tips på sparande.Mvh Michael

Hej Michael.

Flytta med det samma hela nordea Isk till Avanza och välj 100% Avanza Global 0.10% i avg. Din äckliga nordea fonden kostar 1.70% i avg. Det är så äckligt hur bank mannen fötsäljaren lurar små sparare. Istället för att välja Nordea Global index väljer hen den dyra äckliga fond i fond. Fy f. N. LYCKA TYLL.

Mvh. Jack

Hej!

Det är en blandfond som är komplex i sin sammansättning och svår att förstå. Den är dyr och presterar under en ren global indexfond.

Jag tycker du ska flytta allt till Avanza och köpa 100% Avanza Global i en kapitalförsäkring. Vill du ha lite krockkudde så byt till 90% Avanza Global och 10% AMF Räntefond Lång. Kommer kosta dig 0,10% i avgift och sannolikt prestera bättre.

Lycka till!

Hej Michael!

Helt enig med Indexpatronen.

Flytta till Avanza och kör på 100% globalfond eller gör en portfölj enligt “Globala Barnportföljen”!